Spotkanie TVP i EBU rozpoczyna niemal roczny okres pracy, który dzieli organizatorów od wielkiego medialnego wydarzenia – konkursu Eurowizji Junior w Polsce. Rozmowy poświęcone były wstępnemu nakreśleniu celów i planów, związanych z tym wielkim przedsięwzięciem.
Jean Philip De Tender oraz Gert Kark, project manager Eurowizji Junior pogratulowali prezesowi Jackowi Kurskiemu sukcesu, jakim jest prawo do organizacji Eurowizji dziecięcej 2019. Na spotkaniu zostały omówione także najważniejsze wyzwania, które czekają nas podczas tego wyjątkowego, międzynarodowego projektu z udziałem niemal 20 krajów z całej Europy i świata (m.in. Australii).
- Mam wielką satysfakcję, że Telewizji Polskiej powierzono zaszczytne zadanie organizacji wielkiego światowego wydarzenia medialnego, jakim jest Eurowizja Junior – powiedział Jacek Kurski, prezes TVP. –
Wspólnie z przedstawicielami Europejskiej Unii Nadawców postanowiliśmy, że tegoroczna Eurowizja Junior będzie nie tylko wielkim telewizyjnym show, ale też wydarzeniem „kids friendly”, a więc zorientowanym na młodego widza i dla niego stworzonym – dodał Jacek Kurski.
-
Organizacja konkursu Eurowizji Junior została powierzona znakomitym gospodarzom, a doświadczony dynamiczny zespół Telewizji Polskiej z pewnością podoła temu trudnemu zadaniu – podkreślił Jean Philip De Tender, Dyrektor ds. Mediów w EBU.
Podczas spotkania ustalono, że Telewizja Polska podejmie również ścisłą współpracę z miastem-gospodarzem Eurowizji Junior, którego wyjątkowa rola w tym projekcie zaowocuje rozgłosem i międzynarodową reklamą telewizyjną i internetową nie tylko w 20 krajach, które biorą udział w konkursie, ale także obecnością w Eurowizji dla dorosłych, której oglądalność sięgnie niemal 200 mln widzów na całym świecie.
Kolejne spotkanie przedstawicieli Telewizji Polskiej i członków komitetu nadzorującego przygotowania do Eurowizji Junior 2019 odbędzie się 6 lutego br. W tzw. „steering commitee”, zasiadają przedstawiciele krajów zrzeszonych w Europejskiej Unii Nadawców, a zarazem przedstawiciele najważniejszych nadawców telewizyjnych w Europie. Właśnie podczas kolejnego spotkania zostanie podjęta decyzja odnośnie m.in. hasła konkursu w 2019 roku oraz innych szczegółów, dotyczących ostatecznego kształtu wydarzenia.