W styczniu 2019 najliczniejszą widownię zgromadziły seriale: „M jak Miłość” i „Na dobre i na złe”, relacje z konkursów Pucharu Świata w skokach narciarskich w Val di Fiemme, Bischofshofen, Zakopanem i Garmisch-Partenkirchen, „Teleexpress” oraz „Sanatorium Miłości. Aż 9 z 10 najchętniej oglądanych przez widzów programów należało do Telewizji Polskiej, w tym 7 do TVP1. Dane te potwierdzają wyniki zarówno Nielsen Audience Measurement, jak i Modelu Oglądalności Rzeczywistej.
Według danych Modelu Oglądalności Rzeczywistej najliczniejszą widownię zgromadziła transmisja z Pucharu Świata w skokach narciarskich w Val di Fiemme. Konkurs rozegrany 13 stycznia, w którym zwyciężył Dawid Kubacki, w kulminacyjnym momencie oglądało ponad 8 mln widzów.
Według danych Nielsen Audience Measurement w styczniu 2019 roku największą widownię spośród wszystkich programów – ponad 5,8 mln, przy udziałach 37,1% – zgromadził 8 stycznia serial Dwójki „M jak Miłość”. Na drugim miejscu uplasowała się transmisja z konkursu w Val di Fiemme z 13 stycznia, którą średnio oglądało prawie 5,4 mln widzów, a w piku o godz. 18.49 widownia wyniosła prawie 6,3 mln. Średnie udziały transmisji kształtowały się na poziomie 35,3%. W czołówce rankingu najpopularniejszych tytułów miesiąca na trzeciej pozycji znalazł się serwis informacyjny „Teleexpress”, który w dniu 20 stycznia 2019 r. zgromadził największą widownię wśród programów informacyjnych – ponad 5 mln widzów przy udziałach 32,6%. W TOP 10 w styczniu jest także nowość Jedynki „Sanatorium miłości”. Drugi odcinek programu emitowany 27 stycznia obejrzało ponad 3,7 mln widzów przy udziałach 24,2%.
W styczniu niezmiennie w czołówce najpopularniejszych tytułów znalazły się także serial TVP2: „Na dobre i na złe” z rekordową widownią 3,9 mln i udziałami 25,2% w dniu 23 stycznia. Widzowie licznie oglądali także „Barwy szczęścia” (TVP2), które 22 stycznia obejrzało 3,5 mln widzów, przy udziałach 21,8%, „Ojciec Mateusz” (TVP1) – 3,4 mln widzów przy 22,4% udz. (17 stycznia), „Na sygnale” – 2,9 mln widzów i 18,9% udz. (2 stycznia) oraz „Blondynka” – 2,9 mln widzów i 17,2% udziałów (27 stycznia).
W styczniu 2019 roku wzrosły o 1,7% sumaryczne udziały kanałów tematycznych Telewizji Polskiej, których udział rynkowy wyniósł na koniec miesiąca 10,5%.
Największy wzrost odnotował TVP Sport (164%), którego udziały w styczniu 2019 r. wyniosły 1,03% i były najwyższe wśród kanałów sportowych. Również TVP ABC ugruntowało pozycję lidera kanałów dziecięcych. Miesięczne udziały anteny wyniosły w styczniu 1,5% i były wyższe od wyniku sprzed roku o 10,2%. Ponadto wzrost odnotowały anteny regionalne TVP3, uzyskując na koniec stycznia 1% udziałów w grupie 4+ (wzrost o 20,5%). Udziały TVP Kultura urosły o ponad 9% do poziomu 0,48%, a udziały TVP Historia o 8,5% do poziomu 0,64%.