Według danych MOR hit Ligi Mistrzów FC Barcelona – Liverpool FC, który widzowie mogli zobaczyć zarówno w TVP1, jak i TVP Sport, obejrzało średnio 3,2 mln kibiców w Jedynce oraz 470 tys. osób na sportowej antenie publicznego nadawcy. W momencie najwyższej oglądalności emocjonujące spotkanie na Camp Nou oglądało 4,2 mln widzów.
Niesłabnącą popularnością cieszy się serial o losach rodziny Winnych, którego 10. odcinek obejrzało 3,05 mln osób. W majowy weekend rekordową widownię zgromadził kolejny odcinek show Dwójki „To był rok!”. W niedzielny wieczór, razem z Marzeną Rogalską, Anną Muchą i Antkiem Królikowskim, do roku 1977 przeniosło się w momencie najwyższej oglądalności 2,7 mln widzów, a 7. odcinek programu obejrzało średnio 2,34 mln osób. Z kolei 2. odcinek show prowadzonego przez Monikę Zamachowską „Europa da się lubić – 15 lat później” oglądało w Dwójce 2 mln osób. Natomiast mecz Ekstraklasy, w którym Legia Warszawa uległa Piastowi Gliwice, obejrzało średnio 1,9 mln kibiców, a w momencie najwyższej oglądalności spotkanie przyciągnęło 2,5 mln widzów.
Według danych NAM 1 maja liderem spośród wszystkich stacji była TVP1, a 3 maja pozycję lidera zajęła TVP2. Orędzie Prezydenta RP obejrzało w Jedynce 1,9 mln (udz. 15,1%), a w TVP Info prawie 260 tys. osób. Natomiast środowe Orędzie Premiera zgromadziło przed telewizorami 2 mln widzów (udz. 14,8%) w TVP1 i ponad 285 tys. w TVP Info. Defiladę „Silni w sojuszach” na antenach TVP (Jedynka i TVP Info) obejrzało ponad 2,3 mln osób, a w minucie największej oglądalności (godz. 15.06) transmisja przyciągnęła prawie 2,75 mln widzów. Transmisje z uroczystości obchodów Konstytucji 3 Maja zainteresowały na obu antenach prawie 1,4 mln widzów.
TVP Info było liderem dnia wśród kanałów informacyjnych zarówno 3 jak i 4 maja, z udziałami odpowiednio 4,22% oraz 3,37%. Udziały TVP info w dniu 3 maja były najwyższym wynikiem kanału w wiosennej ramówce. Średnia widownia transmitowanych w TVP Info uroczystości z obchodów Święta Konstytucji 3 Maja wyniosła ponad 408 tys. widzów, a średnia widownia z transmisji Defilady to 835 tys. widzów. Wynik ten pozwolił informacyjnej stacji publicznego nadawcy zająć pozycję lidera wśród anten informacyjnych. Największą widownię wśród kanałów informacyjnych zgromadził w tym dniu „Teleexpress”, który obejrzało średnio ponad 937 tys. widzów.
Wśród najpopularniejszych programów podczas tegorocznej majówki znalazł się ulubiony przez widzów serial „Ojciec Mateusz”, którego widownia 2 maja wyniosła 3,1 mln przy udz. 22,8%. Drugą najchętniej oglądaną pozycją był niedzielny odcinek „Stulecia Winnych” – obejrzało go 2,7 mln osób, a udziały wyniosły 16,4%. Kolejne pozycje zajęły: program „Sprawa dla reportera” (czwartkowy odcinek oglądało ponad 2,6 mln osób, udz. 20,4%), „Familiada” z 5 maja (2,5 mln, udz. 21,05%), „Koło Fortuny” również z 5 maja (2,4 mln, udz. 21,3%) oraz niedzielne „Wiadomości”, które obejrzało 2,4 mln osób. Doskonałą pozycję odnotował także program „To był rok!”. 7. odcinek show obejrzała rekordowa liczba widzów - prawie 2,4 mln. Nie zawiedli również kibice – mecz Ligi Mistrzów FC Barcelona – Liverpool FC zgromadził ponad 2 mln widzów w TVP1 i 360 tys. w TVP Sport. To najwyższy wynik w tym sezonie LM. Wśród najchętniej oglądanych programów podczas majówki znalazła się także „Szansa na sukces. Opole 2019”. Niedzielny odcinek z udziałem zespołu Feel przyciagnął prawie 2 mln widzów (udz. 16,7%). Rekordem osiągniętym podczas majówki może się pochwalić także „Magazyn śledczy Anity Gargas”. Wyemitowany w czwartek w TVP1 odcinek obejrzało ponad 1,6 mln widzów i jest to najwyższy wynik oglądalności od 22 marca 2018 roku.
*Model Oglądalności Rzeczywistej