Latawiec symbolizuje wolność, lekkość, wszystko, co w życiu najpiękniejsze. Ale żeby poleciał, musimy współdziałać. Taka idea przyświeca tegorocznej edycji Eurowizji Junior 2019. Gospodarze i organizatorzy wydarzenia, Europejska Unia Nadawców i Telewizja Polska, chcą pokazać kilkudziesięciu milionom widzów, że można wiele rzeczy robić razem. Wspólna aktywność sprawia, że stajemy się lepsi, mądrzejsi, bardziej wrażliwi. Po prostu – warto dzielić się radością! Dlatego hasłem tegorocznej edycji konkursu jest właśnie „Share The Joy”.
Podczas konferencji zaprezentowano również oficjalne materiały promocyjne miasta Gliwice oraz województwa śląskiego, które towarzyszyć będą tegorocznej edycji Konkursu Eurowizja Junior 2019.
W konferencji w Tel Awiwie ze strony EBU uczestniczył:
Gert Kark (JESC Project Manager).
Ze strony Telewizji Polskiej obecni byli
Marta Piekarska (Koordynator Projektu/Project Coordinator),
Konrad Smuga (Producent Kreatywny) oraz
Roksana Węgiel, zwyciężczyni Eurowizji Junior 2018.
17. konkurs Eurowizji Junior 2019 odbędzie się 24 listopada 2019 w Arenie Gliwice, jednym z największych i najnowocześniejszych obiektów sportowych i rozrywkowych w Polsce. Organizatorem wydarzenia jest Europejska Unia Nadawców we współpracy z Telewizją Polską. Jest to pierwszy konkurs Eurowizji Junior organizowany w Polsce.