Anteny Telewizji Polskiej uzyskały w maju br. łączne udziały na poziomie 27,7%, co oznacza wzrost wobec maja 2018 o 3,2%. Tym samym grupa TVP odnotowała najwyższe udziały na rynku i umocniła pozycję lidera. Miesięczne udziały Jedynki w grupie 4+ zyskały wzrost o 5,5% do poziomu 8,8%. Dwójka na koniec miesiąca uzyskała średnie udziały 8,5% (wzrost o 3,3%).
W ofercie głównych anten TVP największą widownię zgromadziły seriale. „M jak miłość” (TVP2) było najpopularniejszą produkcją miesiąca, wyemitowany 6 maja odcinek oglądało średnio 5,4 mln widzów. Drugim najchętniej oglądanym serialem było „Na dobre i na złe” Dwójki, z widownią 3,4 mln osób (odcinek z 8 maja). Trzecią pozycję wśród najpopularniejszych tytułów miesiąca zajął „Ojciec Mateusz”. Odcinek Jedynki z 9 maja zgromadził 3,2 mln osób. Wśród nowości najwyżej uplasował się serial TVP1 „Stulecie Winnych”. 12 maja odcinek obejrzała rekordowa liczba 3 mln widzów.
Regionalna antena TVP3 zwiększyła udziały o 10,2% uzyskując na koniec maja 0,97% udziałów i awansując w rankingu kanałów z 21 na 19 miejsce. Niedzielne pasmo lokalne TVP3 o godz. 21.00 zgromadziło 12 maja największą widownię – 281 tys. osób.
Wśród kanałów tematycznych Telewizji Polskiej pozycję umocniły TVP Sport, TVP INFO, TVP Historia i TVP Kultura. TVP Sport uzyskało udziały na poziomie 0,99% i utrzymało pozycję lidera wśród kanałów sportowych notując wzrost o 266,7% (w porównaniu do maja 2018). W ofercie kanału najpopularniejszą transmisją był mecz Ligii Europejskiej UEFA Chelsea Londyn - Arsenal Londyn, który 29 maja zgromadził przed telewizorami ponad 809 tys. widzów.
TVP Info odnotowało wzrost o 3,3%, a jego średnie udziały miesięczne wyniosły 3,8%. Największą widownię 3 maja miał „Teleexpress Extra” - 937 tys. widzów.
TVP Historia jest najchętniej oglądanym kanałem o tematyce historycznej, w rankingu awansował z 29 na 26 miejsce. W minionym miesiącu udziały zwiększył o 19,6% uzyskując średnią na poziomie 0,6%. Największą widownię przyciągnął serial dokumentalny „Afryka”, który 12 maja obejrzało 283 tys. osób.
Udziały rynkowe na poziomie 0,4% (wzrost o 5,13%) zanotowała też TVP Kultura. Największą popularnością cieszył się w ofercie kanału polski film historyczny „Pan Wołodyjowski”, którego widownia 3 maja wyniosła ponad 204 tys. osób.