W pierwszym półroczu wzrosły udziały sześciu anten Telewizji Polskiej. Pozycję rynkową umocniła TVP2 odnotowując jako jedyna spośród czterech głównych stacji wzrost udziałów. Wynik anteny na koniec czerwca wyniósł 8,5% w grupie 4+.
Z kolei największą dynamikę wzrostu odnotował kanał TVP Sport, który utrzymał tytuł najpopularniejszego kanału sportowego na rynku. Jego udziały wzrosły w pierwszym półroczu o 78,3% i wyniosły 1,23%. W rankingu kanałów, TVP Sport awansowało z miejsca 22 w pierwszym półroczu 2018 r. na pozycję 16. w 2019 r.
Drugą stacją TVP pod względem dynamiki wzrostu była TVP3. Antena z udziałami 1% za ostatnie sześć miesięcy, odnotowała wzrost o 17,65%. W rankingu kanałów przesunęła się z 21. na 19. miejsce.
Zwiększyły się też udziały kanału informacyjnego TVP Info, który osiągnął na koniec czerwca poziom 3,47%. Wzrost rok do roku wyniósł 1,76%. TVP Info awansowało w rankingu kanałów telewizyjnych i obecnie zajmuje 7. pozycję.
Na koniec czerwca zwiększyły się udziały kanałów tematycznych. TVP Historia ma wynik na poziomie 0,61%, co zapewniło wzrost o ponad 7%. Udział rynkowy o 2,5% uzyskała TVP Kultura ze średnią na poziomie 0,41%.
W pierwszym półroczu 2019 r. w rankingu najpopularniejszych tytułów, 15 pierwszych programów należało wyłącznie do TVP.
Najchętniej oglądanym tytułem pierwszego półrocza 2019 r. był serial „M jak miłość” z widownią ponad 5,8 miliona widzów w dniu 8 stycznia. Na drugim miejscu znalazł się Teleexpress, z widownią 5,4 miliona widzów w dniu 3 lutego. Wysoką pozycję zajmują transmisje sportowe, a wśród nich Puchar Świata w skokach narciarskich. Konkurs w Val di Fiemme oglądało w TVP1 5,4 mln widzów (13 stycznia). Była to trzecia najpopularniejsza transmisja ostatnich sześciu miesięcy.
Czołówkę 15 najpopularniejszych tytułów dopełniają mecze rozgrywane w ramach eliminacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej – Euro 2020. Największą widownię zgromadziło spotkanie Polska – Łotwa, średnio 5,1 mln widzów. Listę zamykają serial „Na dobre i na złe” z widownią 3,9 mln widzów w dniu 13 lutego oraz „Sanatorium miłości” z widownią 3,89 mln widzów w dniu 6 lutego.