Dla grupy TVP udziały na poziomie 29% były wyższe o 13,8% w porównaniu do roku ubiegłego. Na tak dobry rezultat złożyły się zarówno wysoka konkurencyjność anten głównych, które jako jedyne spośród wielkiej czwórki odnotowały wzrost udziałów w sierpniu jak i rosnący trend kanałów tematycznych TVP.
W sierpniu liderem rynku była Jedynka. Antena uzyskała udziały na poziomie 10,1% i umocniła swoją pozycję odnotowując 32 procentowy wzrost w porównaniu do sierpnia 2018. Zdominowała też ranking najpopularniejszych tytułów miesiąca. Najlepszą pozycja programową okazał się serial „Zniewolona”, którego odcinek emitowany 21 sierpnia zgromadził najliczniejszą widownię miesiąca – 3,5 mln osób, przy 25,4% udziałach. Na drugim miejscu był magazyn reporterski „Alarm!” (TVP1) z widownią 2,7 mln i udziałami 20,7% (20 sierpnia 2019).
W TOP 10 programów znalazły się również transmitowane w TVP1: koncert „Warszawiacy śpiewają (nie)zakazane piosenki” z widownią 2,4 mln (1 sierpnia), prognoza pogody po Wiadomościach – 2,4 mln widzów ( 7 sierpnia), „Sprawa dla reportera” (22 sierpnia(, którą oglądało 2,4 mln osób oraz „Ojciec Mateusz” z widownią 2,25 mln (15 sierpnia).
TVP2 z udziałami 7,3%, również wzmocniła swoją konkurencyjność w sierpniu. Wzrost miesięcznych udziałów anteny w porównaniu do 2018 wyniósł ponad 10 procent. Rekordową widownię w sierpniu, spośród tytułów dwójkowych, zgromadził „Festiwal muzyki tanecznej” – 2,6 mln osób (10 sierpnia) i był trzecim pod względem widowni tytułem miesiąca. Następnie na liście najpopularniejszych tytułów TVP2 znalazły się: „Koło fortuny” – niespełna 2 mln osób (4 sierpnia) oraz „Lato Muzyka zabawa. Wakacyjna Trasa Dwójki” ze średnią widownią 1,96 mln (18 sierpnia).
Średnie udziały TVP3 w sierpniu 2019 wyniosły 1,1% i były wyższe o 8,2% od wyniku w 2018. Od stycznia 2019 antena odnotowuje stały wzrost miesięcznych udziałów.
Udziały TVP Info zwiększyły się o 13,8%. Dzięki temu kanał informacyjny TVP z 4% wynikiem awansował w rankingu na z 7. na 6. pozycję.
TVP Seriale w sierpniu uzyskały wynik udziałów na poziomie 1,55% (wzrost o 4,7%). TVP Rozrywka odnotowała wzrost udziałów o 23,9% do poziomu 0,57%, awansując w rankingu kanałów z 36. na 26. miejsce. TVP Historia zwiększyła udziały o 3,6% do poziomu 0,57%. Z kolei TVP Kultura z udziałami 0,5% odnotowała wzrost o 6,4%.