• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Telewizja Polska wygrała niedzielny wieczór!

16:12, 14.10.2019
Telewizja Polska wygrała niedzielny wieczór!!!! pusty LEAD !!!

4,6 mln widzów wg MOR, w momencie najwyższej oglądalności, zobaczyło sondażowe wyniki wyborów prezentowane jednocześnie w TVP1, TVP Info i TVP Polonia. Średnia widownia studia wyborczego wyniosła 3,7 mln osób*. Niedzielny awans reprezentacji Polski w piłce nożnej na EURO 2020 obejrzało w kluczowym momencie w Dwójce i TVP Sport 6,6 mln osób*, a mecz przyciągnął średnio 5,2 mln widzów*.

 
Wieczór Wyborczy w TVP

W momencie najwyższej oglądalności studia wyborczego na trzech antenach Telewizji Polskiej wg NAM** widownia wyniosła 4,2 mln osób. Wieczór Wyborczy w Jedynce obejrzało średnio 2,2 mln widzów przy 13% udziałach. W paśmie, od godz. 20.59 do 21.10, kiedy osiem stacji transmitowało sondażowe wyniki wyborów TVP1 z 2,4 mln widownią była liderem.

Wieczór Wyborczy w Telewizji Polskiej zrealizowany został z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii i możliwości realizacyjnych. Przy realizacji zostały wykorzystane aż trzy studia telewizyjne jednocześnie. Dzięki efektom specjalnym na obraz wysyłany z kamer nałożono grafiki, sprawiając wrażenie, że są zespolone z siedzibą TVP przy ul. Woronicza w Warszawie. Plac przed budynkiem zamieniono w jedno studio, wykorzystując kamerę zawieszoną na czterech 30-metrowych wieżach. Było to największe wydarzenie medialne w niedzielny wieczór, które wytyczyło nowe ścieżki i trendy, jak przedstawiać wyniki wyborów. Prowadzącymi program byli: Danuta Holecka, Michał Adamczyk i Michał Cholewiński.

Wielki sukces piłkarskiej drużyny Jerzego Brzęczka podczas eliminacyjnego meczu do Euro 2020 zgromadził o godz. 22.31 w TVP2 i TVP Sport rekordową, ponad 5 mln widownię. Średnia oglądalność spotkania Polska - Macedonia Północna na obu antenach wyniosła 4,1 mln widzów, przy udziałach na poziomie 25,5%. W TVP2 mecz zobaczyło 3,2 mln osób (20,3% udz.), a w TVP Sport 837 tys. widz. (5,3% udz.).

*MOR – Model Oglądalności Rzeczywistej
** NAM – Nielsen Audience Measurement