• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Viki Gabor zwyciężczynią Eurowizji Junior 2019! Koncert Finałowy w momencie najwyższej oglądalności śledziło 7,7 mln widzów

00:25, 25.11.2019
Viki Gabor zwyciężczynią Eurowizji Junior 2019! Koncert Finałowy w momencie najwyższej oglądalności śledziło 7,7 mln widzów!!! pusty LEAD !!!

Reprezentantka Polski 12-letnia Viki Gabor zdobyła 278 punktów i wywalczyła dla Polski kolejne zwycięstwo w Eurowizji Junior. W konkursie organizowanym przez TVP i Europejską Unię Nadawców wzięło udział 19 krajów Europy, Azji i Australii. Koncert Finałowy obejrzało w momencie najwyższej oglądalności niemal 7,7 mln widzów i średnio ponad 5,5 mln widzów (dane MOR*. Według danych NAM średnia widownia koncertu wyniosła 5 mln 386 tys. osób (udział 39,4 proc.). W peaku Jedynka przyciągnęła 6 mln 808 tys. widzów.

 
Wiktoria "Viki" Gabor na scenie. Fot. Natasza Młudzik/TVP

Wiktoria Viki Gabor w olśniewającym stylu wykonała utwór „Superhero”, zdobywając 278 punktów i pokonując 18 pozostałych uczestników z Europy, Australii i Azji. Po ogłoszeniu wyników zgromadzona na trybunach Areny Gliwice publiczność szalała ze szczęścia.

- To najpiękniejszy dzień mojego życia – mówiła przejęta laureatka na konferencji prasowej po koncercie. – Nie mogę uwierzyć w to, co się zdarzyło. Na scenie czułam się jak w domu . Moja rodzina i ekipa dali mi mnóstwo energii, to oni są moją supermocą – podkreślała 12-letnia Polka.

Wiktoria spędziła dzieciństwo w Polsce i Wielkiej Brytanii. Obecnie mieszka z rodzicami i siostrą w Krakowie. Nastolatka pochodzi z bardzo muzykalnej rodziny.

Na konferencji reprezentantce Polski gratulowali organizatorzy Eurowizji Junior 2019: Prezes TVP Jacek Kurski i ze strony EBU Executive Supervisor JESC 2019 Jon Ola Sand.

- Gratuluję Ci, Viki, i życzę wspaniałej kariery! – zwrócił się do laureatki na konferencji prasowej Jacek Kurski.

Prezes TVP dziękował Europejskiej Unii Nadawców za wybór Polski na gospodarza tegorocznego Konkursu i podkreślił, jak wyjątkowym wydarzeniem i dużym przedsięwzięciem organizacyjnym jest Eurowizja Junior.

- To było widowisko na światowym poziomie – powiedział Jacek Kurski – Obiecuję także, że Polska zgłosi się do wyścigu o organizację Eurowizji Junior po raz kolejny w przyszłym roku – zapewnił.


Niedzielny koncert zapisze się w historii Konkursu Eurowizji Junior z dwóch powodów: po raz pierwszy ten sam kraj został dwa razy z rzędu laureatem konkursu, to także pierwszy raz, by Eurowizję Junior zwyciężył reprezentant kraju – gospodarza. W internetowym głosowaniu na stronie wzięło udział aż 3 mln 770 tys. widzów. Polska zdobyła największą ilość głosów, drugi w kolejności był reprezentant Kazachstanu z 227 punktami i Hiszpania z 212 punktami, zdobytymi w eurowizyjnej rywalizacji.

Młodzi artyści z Polski, Armenii, Albanii, Australii, Białorusi, Francji, Gruzji, Kazachstanu, Walii, Irlandii, Macedonii Północnej, Włoch, Holandii, Ukrainy, Rosji, Malty, Portugalii, Hiszpanii oraz Serbii mierzyli się z gliwicką sceną przez dwa konkursowe dni, w sobotę 23 listopada podczas finału jurorskiego i w niedzielę 24 listopada w ramach Koncertu Finałowego.

Koncert finałowy prowadzili Ida Nowakowska, Aleksander Sikora i zwyciężczyni zeszłorocznej edycji Eurowizji Junior Roksana Węgiel. Dyrektorem artystycznym 17. Konkursu Eurowizji Junior 2019 był Konrad Smuga. Scenografię stworzył Giorgios Stylianou-Matsis. Za choreografię odpowiadał Agustin Egurrola. Autorem oprawy muzycznej był Gromee.

Przygotowanie Eurowizji Junior to wymagające przedsięwzięcie organizacyjne. Widowisko miało imponującą oprawę: świetlne wstążki, z których zbudowano scenografię, liczyły w sumie 140 metrów długości i ważyły prawie 6 ton. Do ich podświetlenia wykorzystano diody LED o długości 3,5 kilometra. Na potrzeby widowiska zbudowano: podświetlany sufit nad sceną o powierzchni ponad 320 metrów kwadratowych,ekrany LED o powierzchni 3500 metrów kwadratowych, użyto 1200 źródeł światła, prawie 50 kilometrów kabli, 6 wyrzutni iskier i 3 wyrzutnie CO2, które razem dały olśniewające efekty wizualne.

Organizatorami tegorocznego wydarzenia są Telewizja Polska i Europejska Unia Nadawców. Partnerami wydarzenia są Miasto Gliwice i województwo śląskie. Sponsorami Konkursu Piosenki Eurowizji Junior 2019 są: Tauron, LOL Surprise, Play, Mlekovita.

Oficjalnym przewoźnikiem dla Eurowizji Junior 2019 są Polskie Linie Lotnicze LOT.

*MOR – Model Oglądalności Rzeczywistej