• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

TVP1 anteną miesiąca, grupa TVP liderem listopada

17:28, 02.12.2019
TVP1 anteną miesiąca, grupa TVP liderem listopada!!! pusty LEAD !!!

Grupa TVP ponownie najsilniejsza na rynku, konsekwentnie umacnia swoją pozycję. Najwyższe udziały miesiąca uzyskała Jedynka. Wzrosły udziały anten: TVP1, TVP Info i TVP3 oraz kanałów tematycznych: TVP Seriale, TVP Historia i TVP Rozrywka. W TOP 10 najpopularniejszych programów 9 tytułów należało do Telewizji Polskiej.

 
Reprezentantka Polski Wiktoria „Viki” Gabor zwyciężczynią 17. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior 2019!

Podziel się:  Więcej
Grupa TVP w listopadzie 2019 jako jedyna wśród nadawców odnotowała wzrost we wszystkich analizowanych grupach. Wśród ogółu widowni na koniec miesiąca udział nadawcy wyniósł 28,4% i był o 0,9% wyższy w porównaniu do roku ubiegłego. Najwięcej Telewizja Polska zyskała jednak wśród młodszej widowni komercyjnej 16-49, dla której wzrost udziałów wyniósł 3,45%.

Do wzmocnienia pozycji TVP wśród ogółu widowni przyczynił się 3,5 procentowy wzrost udziałów Jedynki, która z wynikiem 10,14% w porównaniu do roku ubiegłego była najchętniej oglądaną anteną miesiąca. Swoją pozycję rynkową wzmocniły: TVP3 z udziałami 1% na koniec miesiąca, odnotowała wzrost o 11,1%, TVP Info z udziałami 3,8% zwiększyło udziały o 5%, TVP Seriale uzyskując 1,4% udziałów odnotowały 11,6% wzrostu, TVP Historia zanotowała wzrost o 5,5% uzyskując w listopadzie 0,6% udziałów. Największy wzrost wśród kanałów tematycznych odnotowała TVP Rozrywka - 47,1%. Udziały kanału w analizowanym miesiącu wyniosły 0,5%.

Kanał TVP Sport z udziałami 0,9% był niezmiennie najpopularniejszym kanałem sportowym, TVP ABC najliczniej oglądanym kanałem dziecięcym (udziały kanału wyniosły 1,2%), TVP Seriale (1,4% udz.), liderem w gatunku kanałów filmowych, a TVP Historia (0,6% udz.) liderem wśród kanałów o profilu historycznym.

W listopadzie TVP ustanowiła również rekord oglądalności. Koncert finałowy Eurowizji Junior obejrzało ponad 5 mln widzów, w piku 6,8 mln. Był to najliczniej oglądany program miesiąca. Na drugim miejscu znalazł się serial „M jak miłość” z widownią 4,9 mln widzów (25 listopada), następnie najpopularniejszy program rozrywkowy sezonu „Rolnik szuka żony”, którego widownia 24 listopada wyniosła niespełna 4 mln.

W TOP 10 nie zabrakło transmisji sportowych. Eliminacje do Mistrzostw Euro 2020, mecz Izrael – Polska 16 listopada obejrzało 3,7 mln kibiców. Najpopularniejszym programem informacyjnym były „Wiadomości” z widownią 3,4 mln (24 listopada). Natomiast „Teleexpress” z widownią na poziomie 3,3 mln (30 listopada) był drugim w rankingu serwisem informacyjnym. W TOP 10 znalazły się również transmisje: Pucharu Świata w Skokach Narciarskich z widownią 3,3 mln widzów 30 listopada oraz kolejny mecz rozegrany w ramach eliminacji do Euro 2020 - spotkanie Polska – Słowenia z widownią 3,2 mln. Na dziesiątym miejscu znalazł się serial „Na dobre i na złe”, którego odcinek 6 listopada obejrzało 3,1 mln osób.