• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Rekordowa oglądalność spektaklu „Igraszki z diabłem”

14:59, 14.01.2020
Rekordowa oglądalność spektaklu „Igraszki z diabłem”!!! pusty LEAD !!!

Pierwszą premierę 2020 roku poniedziałkowego Teatru Telewizji - sztukę Jana Drdy „Igraszki z diabłem” w reżyserii Artura Więcka „Barona” obejrzało wg NAM średnio 703 tys. widzów, a udział w widowni wyniósł 5,3%. W szczytowym momencie – tuż przed ostatnią wirtualną kurtyną, przedstawienie oglądało nawet 972 tys. widzów. Według MOR* było to średnio 912 tys. widzów, a w peaku 1,04 mln. „Igraszki z diabłem” były najchętniej oglądanym spektaklem Teatru TV od prawie dwóch lat.

 
Kadr ze spektaklu „Igraszki z diabłem”

Podziel się:  Więcej
Sceniczna bajka czeskiego pisarza i dramaturga Jana Drdy zajmuje szczególną pozycję wśród spektakli Teatru Telewizji. Pierwsze przedstawienie miało premierę w 1969 roku, zrealizował je Tadeusz Aleksandrowicz, a 10 lat później spektakl zaliczany do Złotej Setki Teatru Telewizji wyreżyserował Tadeusz Lis. W poniedziałek, 13 stycznia na antenie TVP1 została wyemitowana nowa wersja „Igraszek z diabłem”. Tym razem reżyserii podjął się Artur Więcek „Baron”.

Cudowne jest to, że po 40 latach widz dostaje wersję tego samego spektaklu, a jednak w zupełnie nowej odsłonie. Do porównań podchodzę optymistycznie i z dystansem. Spektakl ten w połączeniu z nowymi technologiami dał nam wiele szerokich możliwości, a do tego znakomite kreacje aktorskie, które udało nam się stworzyć sprawiły, że powstało dzieło, które zainteresowało tak wielu widzów .Ogromne podziękowania i słowa uznania kieruję do całego zespołu twórców i realizatorów, bo to nasz wspólny sukces - powiedział reżyser spektaklu Artur Więcek „Baron”.
„Igraszki z diabłem” to pełna humoru i ironii przypowieść o walce dobra ze złem, oparta na ludowych, dobrze znanych schematach. Głównym bohaterem jest dobroduszny, powracający z wojny dragon – Marcin Kabat, który nieoczekiwanie zostaje wplątany w walkę o zbawienie dusz dwóch młodych, naiwnych kobiet, które własną krwią podpisały diabelski cyrograf gwarantujący im pojawienie się wymarzonego kandydata na męża. W ten oto sposób w ziemskie relacje Marcina, Pustelnika, służącej Kasi i królewny Disperandy wkraczają anioły i diabły, a nawet sam książę ciemności – Belzebub.

Przeniesienie bajek do świata dorosłych daje możliwość opowiadania o ideach i marzeniach w czuły sposób. Myślę, że w dzisiejszym ostrym świecie czuła narracja o człowieku jest potrzebna – podkreśla Maciej Musiał, który wcielił się w rolę diabelskiego praktykanta Lucjusza.

Rzeczywistość sceniczna poszerzona została o wymiar bajkowy, zawiera wiele elementów humorystycznych. Na scenie powstał świat umowny, operujący skrótem, cudzysłowem i teatralnym niedopowiedzeniem. Jednym z głównych walorów sztuki Jana Drdy jest wspaniały język literacki. Dał on możliwość zbudowania oryginalnych postaci i ról aktorskich, które w niniejszej realizacji zostały powierzone najwybitniejszym aktorom krakowskim.
W spektaklu widzowie mieli niepowtarzalną okazję oglądać wspaniałych aktorów takich jak: Jerzy Trela (Ojciec Scholastyk), Michał Majnicz (Marcin Kabat), Darek Gnatowski (Sarka-Farka), Anna Dymna (Teofil), Maciej Musiał (Lucjusz), Monika Frajczyk (Disperanda), Paulina Kondrak (Kasia), Radosław Krzyżowski (Solfernus), Krzysztof Zawadzki (Belial), Marian Dziędziel (Belzebub), Roman Gancarczyk (Karborund), Grzegorz Mielczarek (Omnimor), Tomasz Schimscheiner (Hubert) oraz Sylwia Gliwa, Maciej Zacharzewski, Marcin Zacharzewski

Zdjęcia do spektaklu są dziełem Adama Sikory, a autorką scenografii i kostiumów jest Justyna Łagowska. Spektakl powstał w Agencji Kreacji Teatru Telewizji Polskiej we współpracy z Zespołem TVP3 Kraków i został zrealizowany w studio S3 w Łęgu.

* - Model Oglądalności Rzeczywistej