W kwietniu br. TVP VOD odwiedziło prawie 3,7 mln realnych użytkowników, tj. więcej o 920 tysięcy, w porównaniu z kwietniem 2019 r. – wynika z najnowszego Badania Gemius/PBI. To najlepszy wynik w historii serwisu. 33% wzrost zapewnił TVP VOD pozycję lidera polskich serwisów streamingowych oraz drugie miejsce wśród wszystkich dostępnych na rynku serwisów VOD.
W analizowanym miesiącu użytkownicy TVP VOD wygenerowali ponad 46,7 milionów odsłon i spędzili średnio 3 godziny i 55 minut korzystając z serwisu. Wśród najchętniej odwiedzanych programów znalazły się: seriale, audycje dla dzieci, programy edukacyjne, informacyjne i publicystyczne. Najwięcej użytkowników zgromadził serial „M jak miłość”.
Dużym zainteresowaniem cieszą się kanały edukacyjne dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych, dostępne na vod.tvp.pl w specjalnie przygotowanych serwisach oraz kanał dla najmłodszej widowni – „Domowe Przedszkole”.
Znakomite wyniki zanotowały także programy rozrywkowe, m.in.: „Dance, Dance, Dance”, „Szansa na sukces” i „Ośmiu wspaniałych”.
Popularnością cieszą się również programy kulturalne, które odnotowują największą, blisko czterokrotną, dynamikę wzrostu liczby odtworzeń w porównaniu z okresem sprzed pandemii. Wśród nich są spektakle teatralne: „Apollo z Bellac”, „Kartoteka”, „Makbet”, „Romeo i Julia” „Poskromienie złośnicy”, „Trzy siostry”, „Faust” oraz widowiska operowe: „Indian Queen”, „King Arthur”, „Dido and Aeneas” Purcella; „Don Giovanni”, „Apollo i Hiacynt” Mozarta, „Il Trionfo del Tempo e del Disinganno” Händla.
Uwagę odbiorców przyciągają także produkcje BBC, np. „Nędznicy” oraz koprodukcje TVP: „Zenek”, „Żelazny most”, „Nasza mała Polska”, „Wszystko dla mojej matki", „Stan wyjątkowy”, czy też premierowe seriale: „Włoska rodzina”, „Hotel Vidago Place”, „Małe kobietki”, „Howards end”.