• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Telewizja Polska w maju wzmocniła pozycję lidera

18:34, 01.06.2020
Telewizja Polska w maju wzmocniła pozycję lidera!!! pusty LEAD !!!

W maju udziały grupy TVP wzrosły do 27,8% i były najwyższe na rynku. Jedynka była najpopularniejsza wśród wszystkich stacji telewizyjnych, natomiast TVP Info pozostało stacją pierwszego wyboru wśród kanałów informacyjnych. 8 na 10 najchętniej oglądanych programów należało do Telewizji Polskiej.

 
"To był rok!"

9,4% i jako jedyna spośród wielkiej czwórki odnotowała w grupie 4+ wzrost o 7,1% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

TVP Info z udziałami 5,3% na koniec miesiąca zajęło pierwszą pozycję w rankingu kanałów informacyjnych. Dynamika wzrostu w porównaniu do maja 2019 wyniosła 40,4%.

Antena zyskała na popularności wśród młodszej widowni, odnotowując wzrost udziału o 72,5%.

Także TVP3 wzmocniła swoją konkurencyjność. Udziały w maju 2020 kształtowały się w grupie 4+ na poziomie 1,1% i były wyższe o 15,5% w stosunku do maja 2019. Z kolei w grupie komercyjnej udziały anteny wzrosły o 12,7% do poziomu 0,6%. Wyższe udziały rok do roku odnotowały także kanały tematyczne. Dynamika wzrostu TVP HD wyniosła 54%, a średnie udziały na koniec na koniec miesiąca 0,6%. Udziały TVP Seriale wzrosły o ponad 10% w porównaniu do maja 2019, uzyskując średnią na poziomie 1,5%.

W maju widzowie licznie oglądali specjalną ofertę Telewizji Polskiej przygotowaną z okazji 100. urodzin Papieża Jana Pawła II. Największą widownię zgromadziły m.in. Orędzie Kardynała Stanisława Dziwisza - 2,8 mln widzów, „Słowo Papieża Franciszka do Polaków w 100. rocznicę urodzin Jana Pawła II” – 2,7 mln osób, koncert „Cała Polska śpiewa dla Jana Pawła II” – 2,3 mln widzów.

Dużym zainteresowaniem cieszyła się również premiera spektaklu o drodze Karola Wojtyły do kapłaństwa „Powołanie”, którą obejrzało 841 tys. widzów. Z kolei wśród oferty kanałów tematycznych największą widownię, ponad 1 mln widzów (według MOR) i 455 tys. (według NAM) zgromadziła transmitowana 18 maja w TVP3 „Godzina Miłosierdzia i Koronka do Miłosierdzia Bożego”.
W maju widzowie obejrzeli też finałowe odcinki popularnych programów ramówki wiosennej. Drugą serię opowieści o losach wielopokoleniowej rodziny serialu „Stulecie Winnych” śledziło średnio 2,9 mln widzów, udziały serialu wyniosły 17,6%.

Najchętniej oglądany był odcinek emitowany 3 maja 2020 r., który zgromadził ponad 3 mln widzów. Program rozrywkowy TVP1 „To był rok!” w wiosennej ramówce oglądało średnio 2 mln osób, a udziały całej serii wyniosły 13,6%. 3 maja program zobaczyło 2,2 mln widzów (udziały 14,5%) i był to najliczniej oglądany odcinek sezonu.

Wielomilionową widownię przyciągnął film dokumentalny Sylwestra Latkowskiego „Nic się nie stało”, który 20 maja obejrzało w TVP1 2,7 mln widzów. Film ten uzyskał też najlepszy wynik spośród wszystkich propozycji dostępnych w serwisie vod.tvp.pl. W zaledwie 10 dni od premiery film zanotował ponad 1 mln wyświetleń i był od dnia premiery najchętniej oglądaną pozycją w TVP VOD.

W maju aż 8 na 10 programów z najwyższą oglądalnością należało do Telewizji Polskiej:

M JAK MIŁOŚĆ (TVP2) - 5 MLN, 12 MAJA
OJCIEC MATEUSZ (TVP1) - 3,3 MLN, 7 MAJA
STULECIE WINNYCH (TVP1) - 3,1 MLN, 3 MAJA
ORĘDZIE KARDYNAŁA STANISŁAWA DZIWISZA Z OKAZJI 100. ROCZNICY URODZIN JANA PAWŁA II (TVP1) - 2,8 MLN , 17 MAJA
DEBATA PREZYDENCKA 2020 (TVP1) - 2,8 MLN, 6 MAJA
NIC SIE NIE STAŁO (TVP1) - 2,7 MLN, 20 MAJA
WIADOMOŚCI (TVP1) - 2,7 MLN, 10 MAJA
PROGNOZA POGODY (TVP1) - 2,7 MLN, 3 MAJA