- Jedynka z udziałami na poziomie 9,7% w grupie 4+, zajmuje po raz kolejny pozycję lidera wśród wszystkich stacji na rynku telewizyjnym.
W analizowanym miesiącu aż 8 kanałów tematycznych Telewizji Polskiej wzmocniło swoją pozycję rynkową. Największą dynamikę wzrostu w porównaniu do czerwca 2019 odnotowały:
-
TVP INFO, którego miesięczne udziały wzrosły o 40,3% do poziomu 5,3% w grupie 4+. Antena zyskała na popularności również wśród młodszych grup wiekowych, zwiększając udziały w grupie 16-49 o 69,1% do poziomu 2,8%.
-
TVP Seriale, które są niezmiennie najchętniej oglądalnym kanałem filmowo-serialowym w Polsce. Miesięczne udziały anteny w grupie 4+ wzrosły o 22,9% do poziomu 1,8%, natomiast w grupie komercyjnej dynamika wzrostu wyniosła 17,3% zapewniając antenie 2% udziałów.
-
TVP HD, które w grupie 4+ zyskało 41,7% uzyskując 0,5% udziałów w rynku. Z kolei w grupie komercyjnej wzrost anteny wyniósł 47,5%, co zagwarantowało udziały na poziomie 0,6%.
Także
TVP ABC wzmocniła pozycję lidera wśród kanałów dziecięcych. Udziały anteny w czerwcu 2020, w grupie 4+, kształtowały się na poziomie 1,2% i były wyższe o 9% w stosunku do czerwca 2019.
Natomiast dynamika wzrostu
TVP3 wyniosła 12,3%, a średnie udziały na koniec miesiąca 1,2%. Udziały
TVP Rozrywka wzrosły o 9,6% w porównaniu do czerwca 2019, uzyskując średnią na poziomie 0,6%.
TVP Historia z udziałami 0,6% wzmocniła pozycję rynkową o 3,4%. Z kolei udziały
TVP Polonia wzrosły o 6,7% do poziomu 0,2%.
W czerwcu widzowie licznie oglądali ofertę przygotowaną w związku z wyborami na Prezydenta RP. 5,4 mln widzów oglądało na trzech antenach TVP (TVP1, TVP INFO i TVP Polonia) transmitowaną 17 czerwca debatę prezydencką. Widownia debaty w TVP1, która kształtowała się na poziomie powyżej 3,6 mln widzów, była największą widownią miesiąca. Z kolei wieczór wyborczy 28 czerwca, w paśmie wspólnym, w TVP1, TVP Info i TVP Polonia zobaczyło 3,5 mln widzów.
W czerwcu TVP wprowadziła również do ramówki nowe seriale, które od razu zdobyły sympatię widzów. Zarówno „Cena wolności” z widownią 2,3 mln i udziałami 17,7% we wtorek, 23 czerwca, jak i „Anna Karenina”, którą w niedzielę, 7 czerwca oglądało prawie 2 mln widzów, znalazły się w TOP 10 najpopularniejszych programów miesiąca.
W załączeniu TOP8 programów TVP i dynamika wzrostu anten TVP od czerwca 2019. Dane: NAM