W ostatnim miesiącu najwyższe udziały, ponad 27,8%, uzyskała wśród ogółu widowni grupa
TVP umacniając, tym samym pozycję wiodącego nadawcy na rynku. Z kolei
Jedynka z udziałami 9,5% po raz kolejny jest najpopularniejszą anteną telewizyjną.
W lipcu o prawie 40% wzrosły udziały kanału informacyjnego
TVP INFO, który na koniec miesiąca miał 5,4% w grupie 4+. Wzrost zainteresowania stacją jest widoczny również wśród widowni komercyjnej, dla której dynamika wzrostu kanału wyniosła 57,4%, a udziały na koniec miesiąca 2,8%.
Widzowie docenili ofertę serialową Telewizji Polskiej. W lipcu, T
VP Seriale - najchętniej oglądany kanał filmowo-serialowy odnotował udziały 1,85%, które są najwyższe od momentu wejścia na rynek. Z kolei w grupie komercyjnej wzrost anteny wyniósł 16,4%, a udział niespełna 2,1%.
Rosnącym zainteresowaniem szczególnie wśród młodszej widowni, cieszy się oferta rozrywkowa.
TVP Rozrywka zyskała 2,2% w grupie komercyjnej, co zagwarantowało udziały na poziomie 0,5%. Z kolei
TVP HD uzyskała 0,55% udziałów w rynku, przy wzroście 2,17% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Lipiec okazał się rekordowy również dla
TVP Polonia, której udziały 0,26% były najwyższe od czterech lat, tj. od lipca 2016. Miesięczna dynamika wzrostu anteny w grupie 4+ wyniosła 116,7% i 133,3% w 16-49.
W swoich gatunkach liderami pozostają:
TVP ABC z udziałami 1,14% w grupie 4+ i 11,7% w grupie najmłodszych widzów 4-9 lat oraz
TVP Historia z wynikiem 0,6%.
W lipcu 8 na 10 programów z najwyższą oglądalnością należało do Telewizji Polskiej, wśród nich m.in. premierowe seriale, letnie koncerty oraz ważne wydarzenia, jak wieczór wyborczy. Najchętniej oglądane programy TVP w lipcu w załączeniu. Źródło: NAM