• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Rekordowa widownia finału Ligi Mistrzów w TVP1

15:08, 24.08.2020
Rekordowa widownia finału Ligi Mistrzów w TVP1!!! pusty LEAD !!!

Finałowy mecz Ligi Mistrzów UEFA transmitowany w TVP1 w niedzielę, 23 sierpnia zgromadził wg MOR* w momencie najwyższej oglądalności, aż 8,8 mln widzów. Spotkanie pomiędzy Paris Saint-Germain, a Bayernem Monachium obejrzało średnio 7,5 mln osób. Wg NAM** niedzielne udziały Jedynki były najwyższe od stycznia 2020, zarówno w grupie ogólnej jak i komercyjnej.

 
Radość Roberta Lewandowskiego po wygranej z PSG i zdobyciu Pucharu LM (Fot: Getty Images)

Wg MOR widownia niedzielnego koncertu „Wakacyjnej Trasy Dwójki” z Mrągowa wyniosła średnio ponad 1,6 mln osób. Tego dnia rekordową oglądalność miał kolejny odcinek serialu Jedynki „La Bandida”, który zainteresował średnio 2,2 mln osób. Ponad 1,8 mln widzów przyciągnęła do Jedynki transmisja Letniego Grand Prix w skokach narciarskich w Wiśle (pik 2,073 mln osób).

W niedzielę wg NAM, TVP1 uzyskała najwyższe udziały od 26 stycznia 2020. Rekord anteny dotyczy zarówno grupy 4+, w której udział wyniósł 12,8% , jak i grupy komercyjnej 16-49 z udziałami na poziomie 11,5%. Jedynka była liderem weekendu uzyskując najwyższe udziały dzienne: 11,1% w piątek, 7,5% w sobotę i 12,8% w niedzielę.

Od piątku do soboty, wśród 10 najliczniej oglądanych programów aż 8 należało do anten Telewizji Polskiej. Hitem weekendu był transmitowany w TVP1 finał Ligi Mistrzów. Widownia spotkania wyniosła 4,7 mln, a w momencie najwyższej oglądalności 5,5 mln osób. Udziały kształtowały się na poziomie 35,3%. Jest to najwyższy wynik w tym sezonie rozgrywek ligowych. Średnia widownia meczów transmitowanych w Jedynce wyniosła 1,7 mln i była wyższa o 32% w porównaniu ze średnią widownią poprzedniego sezonu 2018/2019. W weekend rekordowe udziały uzyskała również TVP Rozrywka. W grupie 4+, w sobotę 22 sierpnia udział anteny wyniósł 0,9% w grupie 4+ oraz 1% w grupie 16-49, były to najwyższe wyniki w ramówce letniej (rekord od maja 2020).

*MOR – Model Oglądalności Rzeczywistej
**NAM – Nielsen Audience Measurement