W sierpniu
grupa TVP uzyskała najwyższe udziały w rynku, które wyniosły 28,1% i zapewniły nadawcy wiodącą pozycję na rynku tv. Z kolei
TVP1 była liderem wśród wszystkich stacji telewizyjnych uzyskując udziały na poziomie 9,5%.
TVP Info wzmocniło pozycję rynkową w porównaniu do sierpnia 2019 r. Dynamika wzrostu anteny wyniosła 16,6% w grupie 4+, co zapewniło udziały na poziomie 4,6% na koniec miesiąca. Natomiast w grupie komercyjnej wzrost stacji wyniósł 19,9%, a miesięczne udziały 2,2%.
Również
TVP Seriale, najpopularniejszy kanał filmowo-serialowy, zwiększył udziały rynkowe. W grupie 4+ wzrost wyniósł 14,8%, co zagwarantowało 1,8% udziałów w rynku, natomiast w grupie 16-49 dynamika wzrostu wyniosła 7,6%, a udziały miesięczne 1,9%.
Większym zainteresowaniem widzów cieszyło się także
TVP HD. Udziały kanału były wyższe o 23,1% i wyniosły 0,5% w grupie 4+. Z kolei w 16-49, wzrost wyniósł 16%, co zagwarantowało udziały na poziomie 0,6%.
TVP Polonia odnotowała wzrost o 87,5% w grupie 4+ i o 128,6% w grupie 16-49. Udziały anteny wyniosły odpowiednio 0,30% w grupie 4+ i 0,32% w grupie komercyjnej, były najwyższe od lipca 2016 r.
W sierpniu najwyższe miesięczne udziały odnotował też
TVP Sport, uzyskując średnio 1% w grupie 4+, najwięcej wśród kanałów sportowych. W swoich gatunkach na pozycji lidera pozostały
TVP ABC z udziałami 1,1% w grupie 4+ i 12% w grupie najmłodszych widzów 4-9 lat oraz T
VP Historia z wynikiem 0,6% w grupie 4+.8 na 10 programów z najwyższą oglądalnością należało do Telewizji Polskiej, wśród nich transmisje sportowe, serwisy informacyjne i film dokumentalny „Wojna światów”, który zgromadził 2,1 mln widzów.
W sierpniowej ofercie programowej anten Telewizji Polskiej, dużo miejsca zajęły ważne wydarzenia i rocznice. Największym zainteresowaniem spośród koncertów rocznicowych cieszył się transmitowany w TVP1 -
„Warszawiacy śpiewają (nie)zakazane piosenki”, który 1 sierpnia obejrzało ponad 2 mln widzów, a w piku 2,4 mln.
14 sierpnia w TVP1, prawie 1,5 mln widzów oglądało uroczysty koncert, pod batutą Piotra Rubika, poświęcony Papieżowi Janowi Pawłowi II
„Abba Ojcze – Pielgrzymi śpiewają ulubione piosenki Jana Pawła II”.Z kolei koncert z okazji 40. rocznicy powstania Solidarności
„Dorosłe Dzieci”, 31 sierpnia w TVP1 obejrzało 1,1 mln widzów, a w momencie najwyższej oglądalności widowisko muzyczne oglądało 1,8 mln widzów. Dane: NAM
Sierpniowe hity TVP w załączonym dokumencie.