TVP Info z dynamiką wzrostu 9,6%, zwiększyło udziały
do poziomu 4,1% wśród ogółu widowni. Natomiast w grupie komercyjnej wzrost anteny wyniósł 1,1%, a udziały 1,8%. Również TVP3 odnotowała 3% wzrost, co zapewniło 1,04% udział
w rynku.
Wzrosło zainteresowanie widzów ofertą kanału TVP Historia, którego
udziały 0,5% we wrześniu 2020 r. były wyższe o 8,9% w porównaniu
do września 2019. Antena pozostaje liderem wśród stacji
o tematyce historycznej. Pozycję rynkową wzmocniło też TVP HD
uzyskując udziały na poziomie 0,46%, wyższe o 18% w porównaniu
do zeszłego roku. Z kolei w grupie komercyjnej udziały anteny były wyższe o 4,2% i wyniosły 0,50%.
Wzrost TVP Polonia o 53,9% w grupie 4+ oraz o 100%
w grupie 16-49 zagwarantował udziały na poziomie 0,2% w obu grupach wiekowych.
W swoich gatunkach na pozycji lidera pozostały TVP Seriale
z udziałami 1,4% oraz TVP ABC z wynikiem 1% w grupie 4+
i 11,4% w grupie najmłodszych widzów 4-9 lat.
9 na 10 programów z najwyższą oglądalnością należało
do anten Telewizji Polskiej.
Start jesiennej ramówki pokazał, iż widzowie chętnie powrócili
do znanych i lubianych produkcji TVP. W rankingu popularności niezmiennie liderami są flagowe seriale TVP2, „M jak miłość”,
„Na dobre i na złe” oraz program rozrywkowy „Rolnik szuka żony”. Wielomilionową widownię zgromadziły również - transmisja
sportowa spotkania polskiej reprezentacji rozegranego w ramach
Ligi Narodów oraz Festiwal Polskiej Piosenki w Opolu.
Wśród najpopularniejszych programów znalazły się również „Wiadomości”.
Świetny start odnotowały również nowe programy anten Telewizji Polskiej. Najliczniej oglądaną nowością został serial TVP1
„Ludzie i bogowie”, który w niedzielę, 13 września obejrzało aż 2,6 mln widzów. Na drugim miejscu uplasował się emitowany 8 września odcinek nowego serialu „Czerwona królowa” z widownią 1,6 mln,
na podium znalazł się również program rozrywkowy TVP2
Ameryka da się lubić”, który 12 września obejrzało 1,4 mln widzów.
Wśród nowości, Telewizja Polska przygotowała również premiery Teatru Telewizji. W poniedziałek, 21 września widzowie obejrzeli pierwszy premierowy spektakl nowego sezonu Teatru TV, komedię Marka Kochana w reżyserii Bodo Koxa „Trójkąt Bermudzki”.
Również we wrześniu podczas finałowego odcinka programu
„Szansa na sukces. Eurowizja Junior”, widzowie wybrali reprezentantkę Polski w konkursie, Alicję Tracz. Widownia wyniosła 1,6 mln widzów.
Źródło: Nielsen Audience Measurement