We wrześniu grupa TVP uzyskała wśród ogółu widowni najwyższe udziały w rynku tj. 27,6%. Z kolei TVP1, obroniła pozycję lidera uzyskując 9,3% udziałów, więcej o 0,4% w porównaniu do roku ubiegłego.
TVP Info z dynamiką wzrostu 16%, zwiększyło w grupie 4+ miesięczne udziały rynkowe do poziomu 4,6%. Natomiast wśród widowni komercyjnej wzrost anteny wyniósł 16,8%, a udziały 2,2%. Również TVP3 odnotowała 10% wzrost w grupie 4+, co zapewniło antenie na koniec miesiąca 1,1% udział w rynku.
Wzrosło zainteresowanie widzów ofertą kanałów tematycznych Telewizji Polskiej, w tym kanału TVP Rozrywka, którego udziały na poziomie 0,5% były wyższe o 16,3% w porównaniudo października 2019. Pozycję rynkową wzmocniło też TVP HD z udziałami na poziomie 0,4%. Wzrost anteny w porównaniu do zeszłego roku wyniósł 15,8%.
Z kolei udziały TVP Polonia zwiększyły się o 45,5% w grupie 4+ i wyniosły 0,16%, a w grupie 16-49 były wyższe o 75% i wyniosły 0,14%.
Na pozycji lidera pozostały TVP Seriale z udziałami 1,3%, TVP ABC z udziałami 0,94% w grupie 4+ i 10% w grupie dzieci 4-9 lat. Liderami pozostał również TVP Sport wśród kanałów sportowych, które uzyskało 0,75% udziałów i TVP Historia z wynikiem 0,54%, najwyższym wśród kanałów historycznych.
Aż 7 na 10 programów z najwyższą oglądalnością w październiku należało do anten Telewizji Polskiej.
Najpopularniejszym wśród widzów okazał się emitowany 20 października odcinek serialu „M jak miłość”, który obejrzało ponad 4 mln osób, a wśród programów rozrywkowych typu reality show „Rolnik szuka żony” z widownią 3,7 mln, 4 października. Również transmitowane na antenach TVP wydarzenia sportowe gromadziły wielomilionowe widownie.
Źródło: Nielsen Audience Measurement