Obok audycji dla najmłodszych emitowanych w porannym paśmie TVP ABC dla starszych dzieci przygotowano wyjątkowe programy dostępne między innymi w ramach pasma wspólnego TVP3. Dzięki pełnemu zaangażowaniu wszystkich uczestników projektu w ciągu niespełna 6 tygodni powstało ponad 60 autorskich audycji o tematyce edukacyjno-lifestylowej. Wszystkie programy zrealizowano w ramach siedmiu interesujących cykli tematycznych („Piłkarskie ABC”, „Zaloguj się w kuchni”, „Strefa ruchu”, „Poczuj rytm”, „Wkręć się w to!”, „Zaczarowany świat sztuki!”, „e-MOCje” ), które emitowane były w ogólnopolskim paśmie TVP3. Uruchomiono także specjalny kanał wirtualny „Ferie z TVP” dostępny na stronie ferie.tvp.pl, w serwisie VOD.TVP.PL, TVP Stream oraz na platformie hybrydowej HbbTV Telewizji Polskiej, gdzie wszystkie treści dostępne były w jakości HD. Kompletną ofertę programów przygotowanych przez Telewizję Polską w ramach projektu „Ferie z TVP” znaleźć można na platformie vod.tvp.pl. Z myślą o najmłodszych widzach powstała również wyjątkowa, interaktywna aplikacja do pobrania w sklepie Google Play na urządzenia mobilne z systemem Andriod.
O tym z jak dużym entuzjazmem przyjęto wspólną inicjatywę Telewizji Polskiej i MEN świadczą wyniki oglądalności. Emisja w TVP ABC bloku Ferie z TVP podniosła udziały pasma
w porównaniu z grudniem o ponad 80% (z 0,95% do 1,72%) wśród ogółu, natomiast w grupie dzieci 4-12 lat udziały wzrosły ponad 63% (z 5,7% do 9,3%). Najpopularniejsze w paśmie okazały się: „Wiking Vic”, „Ptyś i Bill” oraz „Super Wings”. Na szczególną uwagę zasługuje także dynamika wzrostów oglądalności porannego pasma TVP3. Udziały TVP3 w paśmie emisji Ferii z TVP wrosła w porównaniu do grudnia 2020 o 8,5% wśród wszystkich widzów. Natomiast
w grupie dzieci 4-12 lat udziały pasma wzrosły z 0,17% do 0,9% tj. ponad 400%. Ferie z TVP wpłynęły również na przemodelowanie profilu demograficznego widowni TVP3. Zarówno
w paśmie emisji „Ferii z TVP”, jak również poza nim odnotowano znaczny wzrost udziału dzieci
i młodzieży w wieku od 4 do 15 lat, mieszkańców miast pow. 100 tys., widzów uczących się oraz osób z wykształceniem wyższym.