Na koniec stycznia 2021, według Nielsena, najwyższe udziały w rynku 28,7% uzyskała grupa TVP, natomiast wśród anten pozycję lidera zajęła TVP1 z wynikiem 10,7%. Z kolei TVP2 z udziałami 8,1% była trzecią anteną na rynku. Oferta programowa Jedynki i Dwójki zdominowała też ranking najpopularniejszych programów miesiąca – w TOP 10 najliczniej oglądanych, wszystkie programy należały do TVP1 i TVP2.
Według NAM miliony widzów oglądały transmisje sportowe, a najliczniejszą widownię w styczniu zgromadził „Turniej Czterech Skoczni” w Bischofshofen.
Łącznie w TVP1 i TVP Sport turniej oglądało 6,2 mln widzów (NAM), a w piku aż 7,7 mln osób (NAM). Był to najliczniej oglądany konkurs skoków w tym sezonie. Także dużym zainteresowaniem cieszyły się
„Mistrzostwa Świata w Piłce Ręcznej Mężczyzn”. Mecz Polska-Węgry obejrzało 23 stycznia 2,6 mln widzów, a w piku 3,4 mln osób (TVP1, dane NAM).
Również według Nielsena, najwyższe oglądalności wśród serwisów informacyjnych odnotowały serwisy TVP1. Najwięcej, 5,6 mln widzów, zgromadził „Teleexpress” (TVP1, 6 stycznia), a na drugim miejscu uplasowały się „Wiadomości” (TVP1) z widownią 3,7 mln widzów (6 stycznia).
Wśród seriali liderem rynku niezmiennie pozostaje „M jak miłość” (TVP2) z widownią 4,2 mln widzów (18 stycznia). Natomiast w rozrywce największą oglądalność odnotowuje „Sanatorium miłości” – najliczniej oglądany odcinek zobaczyło w TVP1, aż 3,4 mln widzów (24 stycznia). Niesłabnącą popularnością cieszy się też „The Voice Senior”, który 23 stycznia według NAM zgromadził 2,5 mln widzów.
Dużym sukcesem okazał się nowy serial biograficzny Jedynki pt. „Osiecka”, który 24 stycznia obejrzało 2,7 mln widzów (NAM).
W serialu można zobaczyć plejadę polskich aktorów, a wśród nich m.in. w roli tytułowej Magdalenę Popławską oraz Jana Frycza, Marię Pakulnis, Aleksandrę Konieczną, Mikołaja Roznerskiego, Karolinę Piechotę i innych. Serial cieszy się także rekordową
popularnością na vod.tvp.pl, zajmując czołową pozycję wśród najchętniej oglądanych na platformie tytułów.
Hitem stycznia okazała się też nowa produkcja Telewizji Polskiej o artyście, który realizując własne marzenia, zdobywa niesamowitą popularność. Film o Zenonie Martyniuku
pt. „Zenek” zobaczyło w TVP1 3,4 mln widzów (MOR) i 2,8 mln osób (NAM).
Pod względem oglądalności także dużym wydarzeniem była premiera najnowszego filmu dokumentalnego Sylwestra Latkowskiego „Taśmy Amber Gold. Układ Trójmiejski nie umiera nigdy". Emisja zgromadziła według MOR 2,7 mln widzów i 2,4 mln widzów według NAM (TVP1 i TVP Info).
W czasach pandemii Telewizja Polska nie zapomniała o najmłodszych widzach, którym zaproponowała w trakcie ferii, interaktywne programy w dedykowanym paśmie „Ferie
z TVP”. Był to najważniejszy projekt misyjny,
u którego podstaw leżał aktywny i bezpieczny wypoczynek dzieci i młodzieży.
Pasmo „Ferie z TVP” emitowane było od 4 stycznia, bez reklam, przez dwa tygodnie, w godzinach 8.00-13.00. W paśmie ferii TVP ABC uzyskała w grupie widzów 4-9 lat udziały 10,8%, wyższe o 8,4% w porównaniu do średnich udziałów anteny w styczniu 2021 (9,96%). Oferta „Ferie z TVP” była dostępna również w TVP3, w dedykowanym serwisie ferie.tvp.pl oraz na platformie vod.tvp.pl.
Wśród kanałów tematycznych Telewizji Polskiej największy wzrost odnotowała TVP Kultura, której udziały w porównaniu do stycznia 2020 wzrosły, aż o 66,7%. Natomiast kanał sportowy TVP Sport, w odpowiedzi na oczekiwania widzów, udostępnił na żądanie poprzez platformę hybrydową HbbTV w Naziemnej Telewizji Cyfrowej, wszystkie transmisje sportowe i dodatkowe treści VOD. Udziały miesięczne TVP Sport wyniosły niespełna 1%.