W czerwcu hitem oglądalności były
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej Euro 2020. Według MOR najwięcej widzów oglądało mecz Polska – Słowacja. W momencie największej oglądalności transmisję w TVP1 i TVP Sport zobaczyło łącznie aż 14,1 mln osób, a średnia widownia wyniosła 12,1 mln widzów.
Z kolei według NAM rekordową widownię zgromadził mecz Hiszpania – Polska. W piku widownia meczu wyniosła 10,2 mln widzów na trzech antenach łącznie: TVP1, TVP Sport i TVP 4K (udziały łączne 75,4%). Średnio transmisję oglądało 8,5 mln widzów, udziały wyniosły 64,8%.
Podczas Euro 2020 oferta Telewizji Polskiej została wzbogacona o kanał TVP 4K, oferujący transmisje i retransmisje meczów w jakości UHD z poszerzoną paletą barw i dźwiękiem przestrzennym Dolby Atmos. Jest to pierwszy kanał w jakości UHD dostępny w naziemnej telewizji cyfrowej. Według NAM kanał cieszy się największym zainteresowaniem w grupie widzów 16-49, w której uzyskał najwyższe udziały 0,23%. W pozostałych grupach udziały stacji kształtują się na poziomie 0,22% w grupie 16-59 oraz 0,15% wśród ogółu widowni. TVP 4K będzie można oglądać także po zakończeniu rozgrywek Euro 2020 aż do 11 sierpnia br.
Z okazji piłkarskich mistrzostw Europy rozszerzono też funkcjonalność aplikacji TVP Sport. Teraz użytkownicy mogą wybierać jedną z 4 ścieżek dźwiękowych – z komentarzem w języku polskim, angielskim, audiodeskrypcją oraz bez komentarza. Mają dostęp do planu transmisji pozwalającego na filtrowanie materiałów wg dat i wg dyscyplin oraz mogą stworzyć własną listę ulubionych materiałów.
Do udogodnień należy też aplikacja HbbTV „Euro 2020” dostępna w naziemnej telewizji cyfrowej dla widzów TVP1 HD, TVP2 HD, TVP Sport HD oraz TVP 4K. Aplikacja oferuje podczas meczu dostęp do statystyk meczowych, składów drużyn, transmisji z wykorzystaniem kamery 180֯, stały dostęp do materiałów audio-wideo, w tym m.in. skrótów, bramek, wywiadów i profili zawodników. Aplikacja HbbTV „Euro 2020” została wykonana w ścisłej współpracy z UEFA.
W dziesiątce najliczniej oglądanych programów czerwca znalazły się również „Wiadomości”, których średnia widownia wyniosła ponad 3,8 mln widzów (23 czerwca 2021) i była w analizowanym miesiącu najwyższa wśród serwisów informacyjnych.
Jak pokazują dane Nielsena, liderem czerwca wśród stacji telewizyjnych była w trzech grupach wiekowych TVP1. Udziały anteny kształtowały się na poziomie 11,7% w grupie 4+, 9,8% w grupie 16-59 i 9,4% w grupie 16-49 i były rekordowe od czerwca 2018 r.
Także najwyższe od dwóch lat udziały uzyskał TVP Sport, który uplasował się w TOP10 najliczniej oglądanych kanałów miesiąca. Udziały anteny wyniosły odpowiednio 2,5% w grupie 4+ oraz 2,6% w grupach 16-59 i 16-49.
W czerwcu wzrosło też zainteresowanie nowym kanałem TVP Dokument. Udziały, które odnotowała stacja były najwyższe od listopada 2020, kiedy antena została wprowadzona na rynek i wyniosły odpowiednio 0,12% w grupie 4+ i grupie 16-59 oraz 0,10% w grupie komercyjnej 16-49.