Telewizja Polska rozumie, że każda absurdalna informacja spotyka się z kolportażem przez media, jeśli tylko ma negatywny skutek dla Telewizji Polskiej. Jednak tym razem przekroczono przyjęte nawet dla tego rodzaju hejtu granice.
Sytuacja na rynku telewizyjnym jest dokładnie odwrotna niż podano: to Telewizja Polska jest liderem telewizji naziemnej pozostawiając w tyle swoich komercyjnych konkurentów. Znacząca liczba widzów Telewizji Polskiej w NTC nie została reprezentatywnie objęta tym badaniem, np. grupa 60+, ponieważ badanie obejmowało tylko Polaków z dostępem do Internetu i w związku z tym nie odzwierciedla rzeczywistości.
Nie tylko wyniki MOR, ale nawet Nielsena wskazują jednoznacznie, że niekwestionowanym liderem NTC jest Telewizja Polska, tak codziennie wybierają pilotami miliony widzów. Nie ma zatem żadnej możliwości, aby uczciwie zrealizowane badanie mogło wykazać, że widzowie, którzy codziennie wybierają ofertę programową TVP jednocześnie chcieli zastąpienia jej innymi kanałami.
Liderem oglądalności w naziemnej telewizji cyfrowej jest Telewizja Polska. Pokazują to nawet ostatnie badania firmy Nielsen. W nich pierwsze miejsce zajęła TVP1, na trzeciej pozycji uplasowała się TVP2, natomiast na piątym miejscu jest TVP INFO, które jest niekwestionowanym liderem wśród kanałów informacyjnych. W czerwcu, kiedy było badanie TVP umocniła swoją pozycję w NTC. Udziały nadawcy wzrosły o 5,96% (czerwiec 2021 do 2020), a łączne udziały anten TVP w NTC wyniosły ponad 40%. W NTC w czerwcu i lipcu, aż 56 w TOP60 najliczniej oglądanych programów należało do anten Telewizji Polskiej. Wzrosły udziały anten głównych TVP1 (wzrost o 7,7% do poziomu 14,4%) i TVP2 (wzrost o 18,9%, do poziomu 9,2% w czerwcu).
Wśród kanałów tematycznych wzrost odnotowały ponadto:
TVP Historia z dynamiką wzrostu 20,2% i udziałami w czerwcu 1,6%
TVP Kultura z dynamiką wzrostu 22,9% i udziałami w czerwcu 0,43%
TVP Sport z dynamiką wzrostu 265% i udziałami 2,5%
Tymczasem absurdalne wyniki „badań” domu mediowego Wavemaker, powielane bezrefleksyjnie przez część mediów, wprowadzają opinię publiczną w błąd i szkodzą wizerunkowi Telewizji Polskiej. Całkowicie niewiarygodne wyniki badań, opatrzone są kłamliwymi tytułami, które sugerują opinii publicznej, że widzowie naziemnej telewizji cyfrowej nie chcą kanałów TVP. W rzeczywistości jest dokładnie odwrotnie. We wszystkich dostępnych badaniach telemetrycznych MOR i Nielsen kanały Telewizji Polskiej cieszą się ogromną popularnością widzów.
Trudno oprzeć się wrażeniu, że podawanie do publicznej wiadomości danych z całkowicie fałszywym komentarzem wpisuje się w interesy komercyjnych spółek medialnych, które pomimo zaklinania rzeczywistości systematycznie odnotowują spadki oglądalności oraz udziałów w rynku.
Niepokojące jest, że portal branżowy bezrefleksyjnie przyjął narrację wymierzoną w media publiczne, motywowaną partykularnymi interesami stacji komercyjnych. Wspomniane badanie lub jego omówienie mogą świadczyć o nienawiści i wrogości osób za nimi stojących, które jak widać wykazały się brakiem profesjonalizmu, nad czym ubolewamy.