• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Wrzesień 2021 należał do Telewizji Polskiej

20:23, 01.10.2021
Wrzesień 2021 należał do Telewizji Polskiej!!! pusty LEAD !!!

Według NAM Telewizja Polska umocniła we wrześniu pozycję lidera rynku w grupie 4+ i jako jedyna odnotowała wzrost w młodszych grupach wiekowych. Aż 16 na TOP20 najliczniej oglądanych programów należało do Telewizji Polskiej. Wzrost odnotowały TVP1, TVP2, TVP Sport, TVP Historia, TVP Seriale, TVP Kobieta oraz w młodszych grupach wiekowych TVP HD i TVP3. Natomiast liderem rynku zostały TVP1, TVP Sport, aplikacja TVP Sport oraz platforma TVP VOD pod względem średniego czasu przypadającego na użytkownika wśród polskich platform VOD.

 
Transmisje sportowe cieszyły się ogromnym zainteresowaniem widzów

W czwartek, 30 września, aż 3,4 mln widzów (MOR*) oraz 2,6 mln widzów (NAM**) oglądało w momencie największej oglądalności mecz Ligi Europejskiej UEFA w piłce nożnej Legia Warszawa-Leicester City. Według NAM TVP1 była liderem dnia z udziałami 9,9%.

Również według NAM liderem we wrześniu 2021 była grupa TVP z udziałami na poziomie 28,3% w grupie 4+. W porównaniu do roku ubiegłego wynik Telewizji Polskiej był o 3,25% wyższy. Telewizja Polska jako jedyny nadawca odnotowała również wzrost udziałów wśród młodszych widzów. Dynamika wzrostu w grupie 16-59 wyniosła ponad 3%, a wśród widowni komercyjnej 3,94%. Wiodącą anteną miesiąca była TVP1, której udziały na koniec miesiąca były najwyższe i wyniosły 9,7% w grupie 4+ (wzrost o 2% w porównaniu do roku ubiegłego). Z kolei dynamika wzrostu anteny wśród młodszych grup wiekowych wyniosła 9,3% w grupie 16-59 oraz 11,8% w grupie 16-49. Swoją pozycję umocniła TVP2, której udział 7,73% na koniec miesiąca był o 2,4% wyższy niż rok temu (grupa 4+).

Udany start sezonu odnotowały też kanały tematyczne. TVP Sport, lider kanałów sportowych zyskał najwięcej. Dynamika wzrostu stacji kształtowała się na poziomie 43,6% i zapewniła na koniec miesiąca udział 1,12% (grupa 4+). W grupie komercyjnej udziały kanału wyniosły 0,9%, a dynamika wzrostu aż 55,2%. Z kolei platforma sport.tvp.pl zajęła pozycję lidera pod względem średniego czasu użytkowników, który wyniósł 36 minut. Również aplikacja TVP Sport zajęła pozycję lidera uzyskując największą liczbę realnych użytkowników — we wrześniu odwiedziło ją najwięcej, bo aż 685 tys. osób (dane Gemius PBI).

Także oferta TVP Historia znalazła uznanie wśród widzów. W grupie 4+ udziały stacji wzrosły o 34,7% i wyniosły 0,66%. Natomiast w grupie komercyjnej wzrost anteny wyniósł 10,8%, zapewniając na koniec miesiąca 0,41% udziałów. Widzowie licznie obejrzeli ofertę TVP Seriale. W grupie 4+ kanał uzyskał udziały na poziomie 1,61, o 13,5% więcej niż w roku ubiegłym. W grupie 16-49 wzrost udziałów stacji wyniósł 17,4%, zapewniając antenie na koniec miesiąca udział 1,7%. We wrześniu rekordowy wynik uzyskał kanał TVP Kobieta, którego miesięczne udziały w grupie 4+ wyniosły 0,21% i były najwyższe od startu emisji. Listę kanałów Telewizji Polskiej, które umocniły pozycję rynkową, domyka TVP HD, które zyskuje wśród młodszych widzów. Udziały kanału w grupie 16-59 wyniosły 0,57% (wzrost o 5,56%), a w grupie komercyjnej 0,54% (wzrost 8%). W grupie komercyjnej wzrosły też udziały TVP3 o 8,9% do poziomu 0,49%. Sukcesem może się pochwalić platforma TVP VOD, średni czas użytkowników korzystających z platformy Telewizji Polskiej był najdłuższy wśród polskich platform vod i wyniósł 2 godziny i 21 minut (dane Gemius PBI).

Hitem miesiąca były transmisje międzynarodowych wydarzeń sportowych, które widzowie Telewizji Polskiej oglądali na antenach głównych TVP1, TVP2, w kanale TVP Sport oraz sport.tvp.pl, aplikacji mobilnej TVP Sport i smart tv. Największą widownię miesiąca zgromadziły Eliminacje Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej, Polska-Anglia (8 września), które w TVP1 i TVP Sport obejrzało aż 8,6 mln widzów, w piku 9,5 mln widzów (MOR) oraz 5,8 mln widzów w piku 6,6 mln osób (według NAM).

Według NAM w rankingu TOP 20 najliczniej oglądanych programów miesiąca, aż 16 należało do Telewizji Polskiej. Największą widownię zgromadziły znane seriale: „M jak miłość”, „Na dobre i na złe”, „Barwy szczęścia”, rozrywka: „Rolnik szuka żony”, koncert otwierający tegoroczny festiwal Opole 2021 „Od Opola do Opola”, The Voice of Poland” i „Koło fortuny” oraz serwis informacyjny „Wiadomości”. Wrzesień z TVP widzowie rozpoczęli w atmosferze polskich przebojów i największych gwiazd estrady. 58. Krajowy Festiwal Polskiej Piosenki w Opolu podczas czterech dni muzycznej uczty zaproponował aż 8 koncertów. Wyjątkowym był „Krzysztof Krawczyk. Ostatni raz zatańczysz ze mną”, który obejrzało 1,8 mln osób w piku 2,1 mln widzów (NAM). Również dużym zainteresowaniem cieszyła się oferta programowa z okazji beatyfikacji Prymasa Tysiąclecia i Matki Róży Czackiej. Wyniesienie do chwały ołtarzy dwóch wybitnych postaci podczas mszy beatyfikacyjnej w niedzielę, 12 września w TVP1, TVP Info i TVP Polonia obejrzało w piku 2,1 mln osób (MOR) i 2 mln osób (NAM). W poniedziałek, 20 września widzowie zobaczyli nagrodzony podczas XX edycji Festiwalu Dwa Teatry w Zamościu spektakl telewizyjny „Dzień gniewu”. Z kolei w niedzielę, 26 września poznali reprezentantkę Polski na Międzynarodowy Konkurs Piosenki Eurowizji dla Dzieci. Zwycięski dla 13-letniej Sary James finał „Szansy na sukces. Eurowizja Junior 2021” oglądało ponad milion widzów w TVP2.

28 września 2021 wystartował profil FB Telewizji Polskiej – „TVP Włącz się”, to nowy kanał komunikacji, który dotyczy działalności biznesowej Spółki i prezentuje najnowsze inwestycje, zaawansowane technologicznie rozwiązania, współpracę międzynarodową, zdobyte nagrody, a także działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesowej (CSR). Tutaj również będą publikowane ciekawostki na temat audycji, nowych projektów oraz ludzi, dzięki którym powstają produkcje telewizyjne.