Ideą przewodnią spotu jest wspólna tożsamość kulturowa i duch regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Tworząc spot, chcieliśmy, aby zwrócił uwagę na festiwal w sposób niedosłowny, przyciągał uwagę metaforą i obrazem, a nie tylko przekazem informacyjnym na temat nowego festiwalu. Stworzyliśmy autorski, artystyczny, plastyczny i oryginalny film, na najwyższym poziomie warsztatowym – powiedział Marek Solon-Lipiński, dyrektor ds. współpracy międzynarodowej TVP i koordynator Festiwalu.
Kraje Europy Środkowo-Wschodniej odróżnia od reszty świata specyficzna wrażliwość i charakter kultury ludowej, z jej baśniowym, pełnym tajemnicy światem. Z pomocą najprostszych środków, a jednocześnie w maksymalnie plastyczny i wysmakowany wizualnie sposób twórcy spotu festiwalu „Heart of Europe” pokazali ducha tego regionu.
Film „The night vision” jest impresją, która oddaje oryginalny klimat i charakter wspólnej kultury krajów Europy Środkowo-Wschodniej, a jednocześnie w zrozumiały sposób przekazuje ten klimat odbiorcom z innych części świata – autorka koncepcji spotu Lara Adamczyk.
Reżyserem spotu jest Joanna Makowska, autorem zdjęć Maciej Puczyński, a producentem
Łukasz Kasprzycki (AKRiO, Telewizja Polska).
W ramach I Międzynarodowego Festiwalu TV „Heart of Europe”, w Warszawie od 3 do 5 listopada w Kinotece będzie można obejrzeć zgłoszone na festiwal produkcje telewizyjne. Wstęp wolny.