• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

W październiku widzowie licznie oglądali anteny TVP

16:18, 02.11.2021
W październiku widzowie licznie oglądali anteny TVP!!! pusty LEAD !!!

Według NAM** Telewizja Polska umocniła w październiku pozycję lidera rynku w grupie 4+ i jako jedyna odnotowała wzrost udziałów. Aż 9 w TOP10 najliczniej oglądanych programów miesiąca należało do Telewizji Polskiej. Wzrost odnotowały TVP2 oraz kanały tematyczne: TVP Seriale, TVP Sport, TVP Historia, TVP HD, TVP Kultura, TVP Polonia oraz TVP Kobieta. Natomiast liderem rynku pozostaje niezmiennie TVP1, TVP Sport, aplikacja TVP Sport oraz platforma TVP VOD pod względem średniego czasu przypadającego na użytkownika wśród polskich platform VOD.

 
FOTO:NIFC

W weekend według NAM TVP1 była liderem niedzieli, 31 października z udziałami 8,6%. Z kolei TVP2 uzyskała najwyższe udziały w poniedziałek, 1 listopada, które wyniosły 8,9%. Również w poniedziałek rekordowe udziały od lutego 2021 zanotował kanał TVP Seriale – ponad 2,1% w grupie 4+. Liderem weekendu pozostaje wyemitowany w niedzielę, 31 października „Rolnik szuka żony” z widownią 3,3 mln widzów, przy udziałach 26,3%. Program informacyjny „Teleexpress” uzyskał 1 listopada najwyższą widownię 2,2 mln widzów z udziałami 19,7% - to rekord od czerwca 2021. W TOP10 programów weekendu znalazło się również Orędzie Metropolity Szczecińsko-Kamieńskiego, abpa Andrzeja Dzięgi, z okazji uroczystości Wszystkich Świętych i Dnia Zadusznych – widownia orędzia w TVP1 wyniosła prawie 2 mln widzów, przy udziałach 14,7% zapewniając antenie pierwszą pozycję w paśmie.
Również według NAM liderem w październiku 2021 była grupa TVP z udziałami na poziomie 27,7% (grupa 4+). W porównaniu do roku ubiegłego wynik Telewizji Polskiej był o 0,73% wyższy. Wiodącą anteną miesiąca pozostaje TVP1, której udziały były najwyższe i wyniosły 9,1%. Swoją pozycję umocniła TVP2, której udziały 7,62% na koniec miesiąca były o 0,40% wyższe niż rok temu (grupa 4+).
W październiku rekordowe udziały od sierpnia 2019 r. odnotowała TVP Kultura. W grupie 4+ antena uzyskała 0,47% udziałów, a w grupach młodszych 0,49% (grupa 16-59) oraz 0,43% (grupa 16-49). Hitem oglądalności był XVIII Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina, który 21 października zgromadził największą widownię anteny 220 tys. osób, w piku 330 tys. widzów (NAM). Podczas konkursu anteny TVP, w tym głównie TVP Kultura, wyemitowały łącznie 147 godzin przesłuchań, koncertów i komentarzy z udziałem ekspertów. Produkowane przez TVP transmisje z przesłuchań, jak i ze studia konkursowego były dostępne w TVP Kultura i TVP Kultura 2 w jakości HD z dźwiękiem stereo. Dodatkowo TVP Kultura na multipleksie testowym Telewizji Polskiej w standardzie DVB-T2/HEVC nadawała transmisje w najwyższej jakości dźwięku Dolby Atmos 5.1.4, kodowanego przy użyciu systemu Dolby AC-4 (Next Generation Audio).

Najliczniej obejrzał się koncert Laureatów Konkursu Fryderyka Chopina, który w czwartek, 21 października w TVP1, TVP Kultura i TVP Polonia zobaczyło w piku prawie 1,8 mln widzów. Dużym zainteresowaniem cieszyły się też transmisje z konkursu w kanale streamingowym TVP Kultura 2 - konkurs oglądało tutaj ponad 90 tys. osób (dane Gemius Prism, za okres 2-21 października).
W październiku widzowie licznie oglądali także ofertę TVP Sport. W grupie 4+ kanał uzyskał udziały na poziomie 0,84%, o 12% więcej niż w październiku ubiegłego roku. Oferta TVP Sport cieszyła się zainteresowaniem również w internecie. Strona sport.tvp.pl uzyskała najwyższy średni czas na użytkownika w porównaniu z konkurencją, który wynosi 29 minut. Natomiast aplikacja TVP Sport ma wciąż najwięcej użytkowników wśród aplikacji sportowych, 714,6 tys. osób (dane Gemius PBI). Szczególne uznanie wśród widzów znalazły również TVP Seriale z udziałami 1,58% (wzrost o 23,4%) w porównaniu do roku ubiegłego. TVP Historia, z dynamiką wzrostu 14,8%, która zapewniła antenie udziały na poziomie 0,62%. Z kolei TVP HD zwiększyło swoje udziały o 11,4% do poziomu o,49%, a TVP Polonia o 25% do poziomu 0,2%. Najwyższe miesięczne udziały od momentu wejścia na rynek uzyskał kanał TVP Kobieta — w grupie 4+ wyniosły one 0,25%. W pozostałych grupach wiekowych udziały miesięczne kanału również są najwyższe, w naziemnej telewizji cyfrowej wyniosły aż 0,58%. Sukcesem może się pochwalić platforma TVP VOD — średni czas użytkowników korzystających z platformy Telewizji Polskiej był najdłuższy wśród polskich platform vod i wyniósł 2 godziny, 48 minut (dane Gemius PBI).

Hitem miesiąca okazała się transmisja Eliminacji Mistrzostw Świata 2022 w Piłce Nożnej. Spotkanie Albania-Polska we wtorek, 12 października obejrzało w momencie najwyższej oglądalności w TVP1 i TVP Sport ponad 9,3 mln widzów (MOR*) oraz 6,4 mln widzów (NAM**). Średnia widownia transmisji wyniosła na obu antenach 7,9 mln widzów (MOR) oraz 5,6 mln widzów (NAM). W TOP10 znalazły się także: programy rozrywkowe, seriale oraz serwisy informacyjne Telewizji Polskiej. Szczegółowe dane przedstawia poniższa tabela – TOP9 programów TVP w październiku 2021 (NAM).
Ofertę programową anten TVP wzbogaciła ponadto gala „French Touch” z udziałem największych osobowości francuskiej sceny, rozrywki i kultury. Dla widzów TVP wystąpili m.in. Carla Bruni, Barbara Pravi, Kendji Girac, Imany oraz polscy wokaliści, wśród których zobaczyliśmy: Cleo, Roksanę Węgiel, Reni Jusis, Dawida Kwiatkowskiego czy Rafała Brzozowskiego. W poniedziałek, 4 października wystartowała też jesienna ramówka TVP3, którą wzbogaciły nowe tytuły: „Głos Regionów. Interwencje”, „Układ” czy Poranek TVP3, na który o godz. 6:00 od poniedziałku do piątku zapraszają Urszula Rogala, Jagoda Rogatty i Mateusz Gadomski. Na uwagę zasługują też nowe pasma: ogrodnicze i kulinarne. Interesującą propozycją są programy emitowane codziennie wieczorem po godz.22.00, w paśmie seriali dokumentalnych. Reporterzy TVP towarzyszą z kamerą w pracy i prywatnym życiu strażakom ochotnikom, policjantom, ratownikom górniczym i detektywom.

Wszystkie ciekawostki na temat kulis powstawania audycji, nowych projektów korporacyjnych oraz ludzi, dzięki którym powstają produkcje telewizyjne, znajdują się na nowym profilu facebookowym „TVP Włącz się”.