• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Rekordowa widownia spektaklu Teatru TV „Balladyna” Juliusza Słowackiego

14:50, 23.11.2021
Rekordowa widownia spektaklu Teatru TV „Balladyna” Juliusza Słowackiego!!! pusty LEAD !!!

W poniedziałek, 22 listopada rekordową widownię zgromadziła w TVP1 premiera spektaklu „Balladyna” Juliusza Słowackiego w reżyserii Wojciecha Adamczyka. Przedstawienie Teatru Telewizji najlepszy wyniki w jesiennej ramówce zanotowało zarówno w MOR*, gdzie średnia widownia wyniosła 470 tys. osób, jaki i w NAM** z wynikiem 391 tys. widzów przy udziałach 3,2%.  Według Nielsena w piku przedstawienie obejrzało ponad 580 tys. osób. Pod względem widowni była to druga premiera teatralna tego roku w TVP1.

 
"Balladyna", foto: J. Bogacz

Podziel się:  Więcej
„Balladyna” została napisana przez Słowackiego w 1834 roku i powstała z fascynacji słowiańszczyzną, a jej fabuła była zainspirowana „Snem nocy letniej” i „Makbetem” Williama Shakespeare’a. To pełna żądzy, zbrodni i krwi opowieść, gdzie osią konfliktu staje się relacja dwóch silnych kobiecych indywidualności: Balladyny i Goplany. Reżyser Wojciech Adamczyk w swojej interpretacji „Balladyny” zrezygnował z elementów ludyczności i nadał tej opowieści mroczny charakter.

W spektaklu w tytułową „Balladynę” wcieliła się Katarzyna Ucherska. Ponadto widzowie mogli podziwiać kunszt aktorski m.in.: Pauliny Szostak (Alina), Doroty Choteckiej (Wdowa), Lidii Sadowej (Goplana), Sławomira Grzymkowskiego (Skierka), Grzegorza Daukszewicza (Grabiec), Stanisława Brejdyganta (Pustelnik) czy Adriana Zaremby (Kirkor).

Ponadto w poniedziałek, 22 listopada rekordowe wyniki odnotowały dwa seriale TVP: „Kozacka miłość”, którego widownia wyniosła 1,7 mln osób przy udziałach 12,6%  i był to najlepszy wynik produkcji od maja 2021, oraz „Klan” z widownią ponad 1,4 mln widzów, najwyższą od kwietnia 2021. Udziały anteny w paśmie wyniosły 12%. Liderem dnia wśród wszystkich stacji była TVP2 z udziałami 9,5%, natomiast TVP Info pozostaje pierwszym kanałem informacyjnym w Polsce przy 5,45% udziałach rynku.

 

*MOR – Model Oglądalności Rzeczywistej
**NAM – Nielsen Audience Measurement