• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Nowa oferta reklamowa TVP

16:42, 13.12.2021
Nowa oferta reklamowa TVP!!! pusty LEAD !!!

Biuro Reklamy TVP ogłosiło zasady sprzedaży reklam na 2022 rok. Wśród nowości dwa produkty łączące telewizję i wideo oraz zmiana grupy rozliczeniowej na wszystkich w wieku 7-74 lata. Zmiany w zasadach handlowych są kolejnym krokiem w stronę transformacji cyfrowej oferty reklamowej Telewizji Polskiej.

 
Oferta handlowa Biura Reklamy TVP

W 2022 roku TVP zaoferuje swoim partnerom biznesowym dwa produkty łączące telewizję i wideo: Multiscreen Wideo oraz Multiscreen Sponsoring. Obie oferty pozwalają na szybkie budowanie zasięgu komunikacji, dzięki wykorzystaniu telewizji linearnej oraz treści wideo na żądanie. Objęcie tych produktów jedną ofertą ułatwia zakup, jednocześnie wprowadzając wspólne dla telewizji i internetu wycenianie i raportowanie. Ofertą Multiscreen Wideo objęta jest klasyczna reklama, a Multiscreen Sponsoring komunikacja sponsoringowa. Od nowego roku wycena lokowania produktu będzie bazować na ekspozycji treści we wszystkich mediach. Zastąpi to wycenę bazującą na prognozowanej widowni pierwszej ekspozycji w telewizji linearnej.

Kolejnym krokiem transformacji cyfrowej jest zmiana grupy rozliczeniowej. Grupę 16-59 zastąpi grupa wiekowa 7-74 lata. Nowa grupa rozliczeniowa odzwierciedla nie tylko badania rynku online, lecz także widowni telewizyjnej poza domem. Jednocześnie zmiana grupy rozliczeniowej to naturalny ruch w stronę uwzględniania wszystkich widzów w rozliczeniach z reklamodawcami, podobnie jak ma to miejsce np. w przypadku VOD. Grupa 16-59 obowiązywała od 2014 roku. Telewizja Polska prekursorsko wówczas dokonała zmiany w obowiązującym standardzie grupy rozliczeniowej, odchodząc od grupy 16-49.

Niezależnie od zmiany grupy rozliczeniowej TVP niezmiennie preferuje zakup cennikowy, który w odróżnieniu od pakietów gwarantowanej widowni, pozwala na precyzyjne planowanie kampanii oraz dobór emisji do potrzeb komunikacyjnych i grupy celowej reklamodawcy. Idąc w tym kierunku pakiety gwarantowanej widowni będą sprzedawane dla całego portfolio oferowanych stacji – TVP MIX – oraz dla stacji tematycznych. Zakup wyłącznie anten głównych TVP1 i TVP2 jest dostępny w sprzedaży cennikowej.

TVP nieustannie rozwija ofertę mediów. Ofertę telewizji linearnej w 2022 roku uzupełniły nowe stacje – TVP Kobieta oraz TVP 4K. Drugi z nich – jako pierwszy w Polsce – zaoferował nie tylko darmowy dostęp do Mistrzostw Europy UEFA EURO 2020, lecz także pozwolił na ekspozycję reklam w jakości 4K na masową skalę. W 2022 roku Telewizja Polska poszerzy ofertę online o przestrzeń reklamową wideo Grupy Polska Press oraz serwis Cineman.pl. Jednocześnie rozwijane są usługi dostarczania treści do widzów na żądanie – zarówno w aplikacjach jak i w telewizji hybrydowej HBB TV.

W związku ze zmianą standardu nadawania telewizji naziemnej na DVB-T2/HEVC oraz refarmingiem częstotliwości naziemnych TVP przygotowało specjalną ofertę. Marketerzy, którzy włączą się w komunikację zmiany sposobu nadawania telewizji mają zagwarantowane dodatkowe rabaty. Zmiana standardu nadawania będzie impulsem dla wielu osób do wymiany telewizora lub zakupu dekodera telewizji naziemnej. Wg danych Krajowego Instytutu Mediów taką potrzebę może mieć nawet 2,4 mln gospodarstw domowych. Refarming częstotliwości to także impuls dla rozwoju telewizji naziemnej. Nowy bardziej efektywny standard nadawania nie tylko ulepszy jakość obrazu, lecz także da możliwość rozwoju oferty opartej na technologii HBB TV.

- Nowa oferta handlowa jest naturalnym krokiem w stronę transformacji cyfrowej, która scala telewizję linearną oraz przestrzeń online. Reklamodawcom nieustannie oferujemy nowe rozwiązania w zakresie online oraz produktów łączących wszystkie formy wideo. Kompleksowo patrzymy na oferty i proponujemy pełen wachlarz mediów zawierający zarówno telewizję linearną, jak i wideo na żądanie, aplikacje i media społecznościowe. Nieustannie rozbudowujemy ofertę produktową dla naszych partnerów. W ostatnich miesiącach poszerzyliśmy ofertę brokerską o naziemny kanał Antena HD oraz o media społecznościowe wybranych gwiazd TVP. Równolegle ulepszamy produkty własne TVP, co ma odzwierciedlenie m.in. w rozwijanej ofercie aplikacji, telewizji na żądanie w ramach HBB TV, czy nowych antenach jak TVP Kobieta i TVP 4K, który jako pierwszy w Polsce nadawał naziemnie mecze i reklamy w ultra wysokiej jakości. Bardzo nas cieszy, że wprowadzony portal Iubileo 2.0 oraz doskonalenie serwisu. Nasz wysiłek w kwestii tworzenia lepszych ofert dla partnerów został doceniony przez rynek, czego rezultatem jest wzrost ocen w badaniu satysfakcji Media Marketing Polska. Nie ustajemy jednak w poszukiwaniu kolejnych przestrzeni do rozwoju naszych produktów. – podsumowuje Ewelina Czuba, dyrektor Biura Reklamy TVP.