• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

„Zenek" ze Srebrnym biletem za wynik frekwencyjny w kinach w 2020 r.

15:28, 20.12.2021
„Zenek" ze Srebrnym biletem za wynik frekwencyjny w kinach w 2020 r.!!! pusty LEAD !!!

Telewizja Polska znalazła się wśród zaszczytnego grona Producentów i Dystrybutorów filmów polskich o najwyższej frekwencji w kinach w 2020 r.

 
FOTO: TVP R. PAŁKA

Srebrny Bilet – nagrodę Stowarzyszenia „Kina polskie" – za ponad pół miliona widzów w kinie przyznano filmowi „Zenek”. Wyróżnienie odebrała Monika Karasek, dyrektor Biura Sprzedaży i Współpracy w trakcie 49. Forum Wokół Kina, które odbyło się 16 grudnia w Gdyni.

Fabuła „Zenka” oparta jest na historii młodego, zdolnego chłopaka z podlaskiej wsi, który mimo różnych przeciwności realizuje swoje wielkie marzenie, by śpiewać i bawić tłumy. Dzięki uporowi, ciężkiej pracy i wielu wyrzeczeniom osiąga niebywały sukces, a jego utwory grane są w całej Polsce – na weselach, urodzinach, koncertach i sylwestrach. Reżyserem filmu jest Jan Hryniak. W rolach Zenka Martyniuka wystąpili Krzysztof Czeczot i Jakub Zając. W pozostałych rolach m.in. Klara Bielawka, Karol Dziuba, Magdalena Berus, Jan Frycz. W niektórych fragmentach filmu widzowie mogli zobaczyć samego Zenka Martyniuka, Limahla i zespół Bad Boys Blue. Koproducentem i dystrybutorem filmu jest Telewizja Polska.

Super hit walentynkowy „Zenek” obejrzało na 340 ekranach 507 719 widzów lokując go na 8. miejscu wszystkich pozycji Box-office za 2020 rok. Film docenili także widzowie Telewizji Polskiej – w Nowy Rok 2021 przed telewizorami zasiadło ponad 3,4 mln widzów według (MOR*) i 2,8 mln osób wg (NAM**).

Forum Wokół Kina to wydarzenie organizowane przez Pomorską Fundację Filmową w Gdyni i Gdyńskie Centrum Filmowe, we współpracy ze Stowarzyszeniem „Kina Polskie”. Forum skupia środowisko związane z dystrybucją i rozpowszechnianiem filmów – producentów, właścicieli i operatorów kin, producentów sprzętów filmowego i usługodawców związanych z branżą kinową i dystrybutorów.

*MOR – Model Oglądalności Rzeczywistej

**NAM – Nielsen Audience Measurement