Powierzchnia powstającej hali to aż 20 tys. metrów kwadratowych, w tym sześć modułów studyjnych o powierzchni: 1350, 1200 oraz cztery po 560 metrów kwadratowych. Znajdą się tam m.in.: backstage, garderoby, reżyserka, magazyny sprzętu, biura, bistro, magazyny, parking oraz studio plenerowe na dachu.
Będzie to nowoczesny budynek sterowany inteligentnymi systemami SMART, a na płaszczyźnie produkcyjnej przystosowany do najnowocześniejszych procesów produkcyjnych opartych o XR, (czyli rozszerzoną rzeczywistość) czy sztuczną inteligencję. Na elewacji zewnętrznej umieszczony zostanie ekran LED, z funkcją wyświetlania w technologii 3D.
Nadzór nad realizacją inwestycji, ze strony TVP, prowadzi Jarosław Ścisk, Dyrektor Ośrodka Inwestycji i Transportu.
Generalnym wykonawcą jest, wyłoniona w przetargu, firma Korporacja Budowlana Doraco sp. z o.o. Budynek zaprojektowała pracownia PIG Architekci sp. z o.o, podwykonawca Doraco.
- To kolejna inwestycja w portfolio DORACO realizowana w systemie „zaprojektuj i wybuduj” – mówi Karol Zduńczyk, Prezes Zarządu DORACO, generalnego wykonawcy hali zdjęciowej TVP. – Nietypowy architektonicznie budynek, będzie składał się z 6 funkcjonalnych modułów, a w największym z nich będą odbywać się realizacje z udziałem nawet 300 osób. Ponadto w ramach projektu zaproponowaliśmy szereg nowoczesnych rozwiązań. Elewacja budynku została uatrakcyjniona narożnym ekranem LED o powierzchni ponad 300 metrów kwadratowych, umożliwiającym transmisję programów oraz wyświetlanie projekcji 3D. Zintegrowany BMS pozwoli na monitorowanie i zarządzanie wszystkimi istniejącymi systemami sterowania w budynku. W zgodzie z ideą zrównoważonego rozwoju obiekt zostanie uzupełniony o zielony dach pełniący między innymi funkcję „studia plenerowego”.
Telewizja Polska stawia na rozwój i innowacyjne rozwiązania. Zastosowane zostaną najnowsze normy efektywności energetycznej, a zielony dach hali pozwoli retencjonować wodę deszczową oraz zmniejszyć zużycie energii na chłodzenie latem.
TVP, która jest dziś niekwestionowanym liderem w dostarczaniu własnych treści, musi być niezależna pod względem własnej produkcji oraz własnych zasobów. Stworzenie nowoczesnego kompleksu produkcyjnego umożliwi konkurowanie z najlepszymi producentami.