• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Trwa kampania informacyjno-edukacyjna TVP w związku ze zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej

11:13, 19.01.2022
Trwa kampania informacyjno-edukacyjna TVP w związku ze zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej!!! pusty LEAD !!!

„Telewizja Polska przypomina, nowy standard się zaczyna” pod tym hasłem wystartowała ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna TVP dla widzów naziemnej telewizji cyfrowej, których już od marca 2022 roku czeka zmiana standardu nadawania. Twarzami kampanii są: Elżbieta Jaworowicz, Rafał Patyra i Rafał Brzozowski, a spoty z ich udziałem emitowane są na antenach Telewizji Polskiej oraz w internecie. W spotach radiowych występują Przemysław Babiarz i Małgorzata Ostrowska-Królikowska.

 
Plakat

„Telewizja Polska przypomina, nowy standard się zaczyna” pod tym hasłem wystartowała ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna TVP dla widzów naziemnej telewizji cyfrowej, których już od marca 2022 roku czeka zmiana standardu nadawania. Twarzami kampanii są: Elżbieta Jaworowicz, Rafał Patyra i Rafał Brzozowski, a spoty z ich udziałem emitowane są na antenach Telewizji Polskiej oraz w internecie. W spotach radiowych występują Przemysław Babiarz i Małgorzata Ostrowska-Królikowska.

Kampania ma przygotować widzów do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej w nowym standardzie nadawania DVB-T2/HEVC. Nowy standard niesie ze sobą wiele korzyści, więcej programów w wyższej jakości obrazu i dźwięku, a także usługi dodatkowe np. telewizję hybrydową. Dzięki  kampanii TVP dowiedzą się, jak w prosty sposób sprawdzić parametry użytkowanego telewizora. Aby odbierać NTC w nowym standardzie, należy posiadać telewizor wyposażony w zintegrowany tuner DVB-T2 i obsługujący kodek HEVC lub tuner zewnętrzny DVB-T2/HEVC. Widzowie, których odbiorniki nie spełniają tych wymagań technicznych, muszą zaplanować wymianę telewizora na nowy lub dokupienie odpowiedniego dekodera zewnętrznego.

Telewizja Polska, ze względu na dużą liczbę modeli telewizorów, przygotowała kilka narzędzi pomocnych widzom. Pierwszym z nich  jest uruchomiony w grudniu na multipleksie trzecim (MUX-3) specjalny kanał „Sprawdzam TV”, który pozwala zweryfikować, czy dany telewizor jest dostosowany do odbioru sygnału w nowym standardzie DVB-T2/HEVC. Sprzęt spełniający wymagania nowego standardu posiadają tylko ci widzowie, którzy po wyszukaniu kanału widzą obraz i słyszą dźwięk. Kolejnym sposobem jest wyszukanie w NTC kanałów TVP Dokument HEVC i TVP Rozrywka HEVC, nadawanych naziemnie tylko w standardzie DVB-T2/HEVC. Jeżeli telewizor odbiera te kanały, użytkownik ma pewność, że nie musi wymieniać odbiornika ani kupować tunera DVB-T2/HEVC. Szybkiej weryfikacji posiadanego urządzenia można dokonać też za pomocą wyszukiwarki telewizorów na stronie internetowej telewizjanaziemna.pl. Wystarczy wpisać model posiadanego odbiornika, by otrzymać informację dotyczącą jego parametrów.

Telewizja Polska chce wesprzeć widzów w przygotowaniach do nadchodzącej zmiany. W ramach kampanii informacyjnej wymienione narzędzia będą omawiane w programach publicystycznych i popularnych serialach. W styczniu, lutym i marcu, raz w miesiącu w piątkowych wydaniach „Alarmu!” TVP1  w felietonach wystąpią gwiazdy Telewizji Polskiej. Krok po kroku opowiedzą, na czym będą polegały zmiany i co trzeba zrobić, by łatwo zweryfikować, czy dany telewizor jest dostosowany do nowego standardu. Czekające widzów NTC zmiany pojawią się również jako jeden z wątków odcinka serialu „Klan”, który zostanie wyemitowany 31 stycznia.

W wydaniach „Magazynu Expressu Reporterów” i „Sprawy dla reportera” pojawiają się informacje o zmianie standardu nadawania i odesłania do strony telewizjanaziemna.pl i kanału Sprawdzam TV. Kampania prowadzona jest także w mediach społecznościowych Telewizji Polskiej na Facebooku Bądźmy Razem TVP oraz TVP Włącz się https://fb.watch/aCnb0lkwcm/. Wszystkie informacje dotyczące nowego standardu nadawania oraz harmonogram przełączeń znajdują się na stronie www.telewizjanaziemna.pl.. Ponadto w ramach kampanii informacyjno – edukacyjnej zostanie wykorzystany outdoor i reklama w prasie ogólnopolskiej.