• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Finał Eurowizji 2022 z rekordową widownią

16:01, 16.05.2022
Finał Eurowizji 2022 z rekordową widownią!!! pusty LEAD !!!

W sobotę, 14 maja znakomity występ Krystiana Ochmana w finale Eurowizji przyciągnął do TVP1 i TVP Polonia w momencie najwyższej oglądalności według MOR* 5,5 mln widzów. Przez cały weekend Jedynka była anteną pierwszego wyboru. W TOP 10 najliczniej oglądanych programów od piątku do niedzieli aż 7 należało do Telewizji Polskiej.

 
Krystian Ochman. Foto: EBU/S.L. Bennet

Podziel się:  Więcej
Sobotni finał Konkursu Piosenki Eurowizji 2022 zgromadził rekordową widownię. Według MOR w TVP1 i TVP Polonia transmisja z Turynu zainteresowała średnio 4,7 mln widzów. Według NAM w piku widownia całego konkursu na obu antenach wyniosła ponad 4 mln osób, a średnio 3,7 mln widzów z udziałami na poziomie 40,1%. To najlepszy wynik finału konkursu od 2017 roku.

Świetny występ reprezentującego Polskę Krystiana Ochmana przyciągnął do Jedynki i TVP Polonia według MOR średnio 5,4 mln widzów, a według NAM 4,5 mln osób.

W niedzielę, 15 maja widzowie Jedynki najliczniej obejrzeli finałowy odcinek programu „Sanatorium miłości”. Średnia widownia tego odcinka wyniosła według MOR 3 mln osób. Według NAM 2,5 mln widzów, a udziały anteny w paśmie były na poziomie 19,3%. Czwarty sezon programy przyciągnął do TVP1 2,7 mln osób (MOR) oraz 2,3 mln widzów przy 17,7% udziałach (NAM).

Tego dnia Jedynka zakończyła także czwarty sezon sagi „Stulecie Winnych”. Ostatni odcinek obejrzało 2,3 mln widzów (MOR) oraz 2,2 mln osób przy 17% udziałach anteny w paśmie. Średnia widownia emitowanego wiosną serialu wyniosła według MOR 2,4 mln osób, a według NAM 2,2 mln widzów przy 15,7% udziałach.

TVP1 było anteną z najwyższymi udziałami weekendu. W piątek, 13 maja wyniosły 9,25%, w sobotę, 14 maja były na poziomie 15,8% (najlepsze od 2021 r.), natomiast w niedzielę 15 maja Jedynka uzyskała 9,17% udziały. 14 maja rekordowe i najlepsze od 2016 r. udziały 1,19% zanotowała TVP Polonia.

*MOR – Model Oglądalności Rzeczywistej
**NAM – Nielsen Audience Measurement