• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

REKONSTRUKCJA CYFROWA – REALIZACJE

14:14, 20.09.2022
REKONSTRUKCJA CYFROWA – REALIZACJEGłówne cele ośrodka, to zapewnienie bezpieczeństwa źródłowym materiałom archiwalnym, ale także ich udostępnianie w możliwie najlepszej jakości. Dlatego też w sposób planowy realizowane są procesy digitalizacji wszystkich rodzajów nośników analogowych, tworzenie szczegółowej warstwy opisowej i ewidencyjnej oraz cyfrowa archiwizacja.

Główne cele ośrodka, to zapewnienie bezpieczeństwa źródłowym materiałom archiwalnym, ale także ich udostępnianie w możliwie najlepszej jakości. Dlatego też w sposób planowy realizowane są procesy digitalizacji wszystkich rodzajów nośników analogowych, tworzenie szczegółowej warstwy opisowej i ewidencyjnej oraz cyfrowa archiwizacja.

 
Kadr z filmu – przed i po rekonstrukcji

W przypadku materiałów filmowych zawartych na nośnikach światłoczułych, od wielu lat konsekwentnie realizowany jest program ich digitalizacji wraz z wykonaniem procesów rekonstrukcji cyfrowej, po której przygotowane są do spełnienia obecnych standardów jakościowych, a także wymagań współczesnej publiczności. 

Wieloletnie doświadczenie specjalistów zajmujących się rekonstrukcją, a także wszelkie działania mające na celu przywrócenie oryginalnej estetyki działa – w tym ścisła współpraca z twórcami, czy też ciągłe podążanie za najnowszymi trendami technologicznymi, składa się na wysoką jakość i sprawność w dostarczaniu treści o wysokiej jakości zarówno na anteny telewizji jak i VOD. Należy zaznaczyć, że coraz częściej w procesach rekonstrukcji cyfrowej stosowany jest standard UHD/4K, do którego odbioru jest już przystosowane coraz więcej odbiorców.
Wybrane filmy fabularne poddane procesom rekonstrukcji cyfrowej przez Ośrodek: 

Hydrozagadka, reż. Andrzej Kondratiuk (rekonstrukcja 4K) 
Personel, reż. Krzysztof Kieślowski 
Śmierć jak kromka chleba, reż. Kazimierz Kutz (rekonstrukcja 4K) 
Wrota Europy, reż Jerzy Wójcik (rekonstrukcja 4K) 
Wojna Światów, reż. Mirosław Bork, Krzysztof Talczewski (rekonstrukcja materiałów archiwalnych) 
Autoportret z kochanką, reż. Radosław Piwowarski 
Chopin. Pragnienie miłości, reż. Jerzy Antczak (dźwięk Dolby Digital 5.1) 
Diabelska edukacja, reż. Janusz Majewski 
Duże zwierzę, reż. Jerzy Stuhr (dźwięk Dolby Digital 5.1) 
Fuks, reż. Maciej Dutkiewicz 
Mój Nikifor, reż. Krzysztof Krauze (dźwięk Dolby Digital 5.1) 
Operacja Samum, reż. Władysław Pasikowski (dźwięk Dolby Digital 5.1) 
Pan Tadeusz, reż. Andrzej Wajda (dźwięk Dolby Digital 5.1) 
Pestka, reż. Krystyna Janda 
Pornografia, reż. Jan Jakub Kolski (dźwięk Dolby Digital 5.1) 
Prymas. Trzy lata z tysiąca, reż. Teresa Kotlarczyk (dźwięk Dolby Digital 5.1) 
Przedwiośnie, reż. Filip Bajon (dźwięk Dolby Digital 5.1) 
To ja, złodziej, reż. Jacek Bromski (dźwięk Dolby Digital 5.1) 
Weiser, reż. Wojciech Marczewski (dźwięk Dolby Digital 5.1) 
Zakochany anioł, reż. Artur „Baron” Więcek 
Żółty szalik, reż. Janusz Morgenstern 
Życie jako śmiertelna choroba przenoszona drogą płciową, reż. Krzysztof Zanussi (dźwięk Dolby Digital 5.1)
Wybrane seriale poddane procesom rekonstrukcji cyfrowej: 

Ekstradycja sezony 1-3, reż Wojciech Wójcik 
Lalka, reż. Ryszard Ber 
Noce i dnie, reż Jerzy Antczak 
Ogniem i mieczem, reż Jerzy Hoffman (dźwięk 5.1) 
Nad Niemnem, reż. Zbigniew Kuźmiński 
Pan Wołodyjowski, reż. Jerzy Hoffman 
Czterdziestolatek, reż. Jerzy Gruza 
07 zgłoś się, reż. Krzysztof Szmagier