Internetowe transmisje mundialowych meczów odnotowały łącznie ponad 43 mln wyświetleń. To absolutny rekord polskiego Internetu.
Najlepsze wyniki oglądalności osiągnęły spotkania z udziałem reprezentacji Polski: Polska – Meksyk ( łącznie 3,2 mln streamów), Polska – Arabia Saudyjska (3,9 mln) i Polska - Argentyna (4,3 mln). Przed Mistrzostwami Świata w Katarze najlepszym wynikiem mógł pochwalić się mecz Szwecja – Polska na Euro 2020, który zanotował 2,9 mln wyświetleń, a najlepszy mecz na Mundialu w Rosji (Polska – Senegal) osiągnął wynik 1,6 mln streamów.
Z kolei najlepiej oglądanym w internecie meczem bez udziału Polaków było spotkanie Argentyna – Arabia Saudyjska (2,5 mln wyświetleń).
Popularność transmisji online przekłada się również na wysoką pozycję serwisu TVP Sport. Blisko 17,9 mln Polaków odwiedziło polskie serwisy sportowe w czasie pierwszych 11 dni Mistrzostw Świata w Katarze, z czego 21% - czyli ponad 7 mln osób – to użytkownicy TVP Sport. To dało serwisowi 5 miejsce w rankingu portali internetowych w kategorii ”sport”. W dniach meczów grupowych Polaków TVP Sport zajmował drugie miejsce w Polsce pod względem liczby unikalnych użytkowników. Rekordowe zaangażowanie odzwierciedla także czas spędzony w serwisie TVP Sport (2h 7 min.). Jednocześnie jest to najlepszy wynik w całej kategorii „sport” (średnia 1h 17 min.). Znacznie słabiej pod tym względem wypadły konkurencyjne serwisy sportowe (Grupa RAS i WP – ponad 9-krotnie, Grupa AGORA – ponad 14-krotnie i Polsat-Interia ponad 17-krotnie krótszy czas zaangażowania internautów).
Silnie rośnie również grupa odbiorców aplikacji TVP Sport na SMART TV – ruch w aplikacji w czasie 20-30 listopada wyniósł 6,8 mln odsłon, czyli blisko 8 razy więcej niż średnio przez cały miesiąc w 2022 roku.
Mundial zdominował również media społecznościowe TVP Sport. W okresie 20-30 listopada zasięg profilu na Facebooku to ponad 11,8 mln użytkowników, a na Instagramie ponad 1,7 mln. Największy zasięg na Facebooku (6,6 mln ) wygenerował post: ,,Robert Lewandowski po Polska-Meksyk”.
Na kanale TVP Sport w YouTube odnotowano 16,7 mln wyświetleń. Największą popularnością cieszyły skróty meczów Polska – Arabia Saudyjska, odtworzone przez internautów 1,3 mln razy.
Nowością w ofercie jest Google One Box - unikatowa forma szybkiego dotarcia do skrótów meczowych, gdzie w czasie rzeczywistym użytkownik (z poziomu wyszukiwarki Google) może łatwo obejrzeć najważniejsze fragmenty każdego meczu na mistrzostwach świata. We wspomnianym okresie klipy meczowe wygenerowały 2,9 mln wyświetleń.
Mundial to jedyna impreza sportowa, która budzi tak unikalne emocje. Widzimy, że kibicie coraz chętniej obserwują treści sportowe w internecie, dlatego nasza oferta dociera do wszystkich widzów, zarówno tych, którzy oglądają nasze relacje na komputerze stacjonarnym jak i tych, którzy korzystają z urządzeń mobilnych i aplikacji SMART TV. Tak rozbudowany ekosystem digital umożliwia naszym klientom skuteczne pozycjonowanie marki przy unikatowych treściach sportowych oraz dotarcie do najbardziej lojalnych i zaangażowanych użytkowników – mówi Adrian Wojtaszek, szef zespołu ds. mediów interaktywnych w Biurze Reklamy TVP.
Źródło: Mediapanel PBI/Gemius 20-30.11.2022 (WEB + APP MOB)