• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Ponad 14 milionów widzów oglądało w TVP mecz Polska – Francja

15:49, 05.12.2022
Ponad 14 milionów widzów oglądało w TVP mecz Polska – Francja!!! pusty LEAD !!!

W niedzielę, 4 grudnia ponad 14,1 mln widzów w TVP1 i TVP Sport według MOR* obejrzało w momencie najwyższej oglądalności mecz Polska – Francja rozegrany w ramach Mistrzostw Świata w piłce nożnej – Katar 2022. Liderem anten w sobotę, 3 grudnia z udziałami na poziomie 11% oraz w niedzielę z udziałami na poziomie 17% była TVP1. W TOP10 programu weekendu aż 8 należało do Telewizji Polskiej.

 
Fot. Getty Images

W TOP10 najliczniej oglądanych programów weekendu na pierwszym miejscu znalazł się mecz Polska – Francja rozegrany w ramach Mistrzostw Świata w piłce nożnej – Katar 2022, który w TVP1 w niedzielę, 4 grudnia według NM oglądało średnio 8,1 mln widzów, przy udziałach 52,8%. Ponad 10,7 mln widzów oglądało mecz na trzech antenach TVP1, TVP Sport i TVP 4K, łączny udział meczu kształtował się na poziomie 69,5%. W TVP Sport spotkanie obejrzało ponad 2 mln widzów (udziały 13,3%). Natomiast mecz w wysokiej rozdzielczości UHD na kanale TVP 4K według NM obejrzało średnio 533 tys. osób, udziały kształtowały się na poziomie 3,5%.

Wg NM Mecz Polska – Francja był również najliczniej oglądanym spośród czterech meczów rozegranych przez reprezentację Polski na tegorocznym Mundialu.

Ostatni mecz Polaków na Mundialu w Katarze zgromadził podczas transmisji internetowych 1,6 mln widzów. Podczas meczu z Francją TVP zanotowała 3,5 mln odtworzeni w serwisach internetowych, co było drugim najwyższym wynikiem podczas turnieju.

W TOP10 programów weekendu na drugim miejscu znalazła się transmisja Studia Sportowego, którą w Jedynce oglądało 3,4 mln widzów, przy udziałach na poziomie 23,8% (dane NM).

Wśród najliczniej oglądanych programów weekendu znalazł się również rozegrany w sobotę w ramach Mistrzostw Świata w piłce nożnej mężczyzn – Katar 2022 mecz reprezentacji Argentyny i Australii, który w TVP1 obejrzało wg NM 2,9 mln widzów (udz. 21,6%). Mecz wg MOR zobaczyło w piku na obu antenach TVP1 i TVP Sport 6,2 mln widzów, średnio rozgrywkę w TVP1 i TVP Sport obejrzało 5,1 mln osób.

*MOR – Model Oglądalności Rzeczywistej

**NM – Nielsen Media