• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Mecz Polska - Czechy i „Polowanie na ćmy” hitami weekendu

16:42, 27.03.2023
Mecz Polska - Czechy i „Polowanie na ćmy” hitami weekendu!!! pusty LEAD !!!

W piątek, 24 marca rekordowe udziały osiągnęły TVP1 i TVP Sport. Udziały Jedynki kształtowały się na poziomie 12,3% i były najwyższe od grudnia 2022 roku. Tak znakomity wynik zapewnił antenie pozycję lidera. TVP Sport zanotował udział na poziomie 2,9%, był najlepszy od początku br. Hitem weekendu była transmisja meczu eliminacji Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Euro 2024 - aż 5,6 miliona widzów w momencie największej oglądalności obejrzało mecz Polska – Czechy w TVP1 i TVP Sport. Nowość wiosennej ramówki Telewizji Polskiej - „Polowanie na ćmy” podbija serca widzów, drugi odcinek serialu w Jedynce oglądało średnio aż 2,2 mln widzów. Natomiast w momencie najwyższej oglądalności serial obejrzało 2,3 mln osób. Serial znalazł się także na wysokim, trzecim miejscu w TOP10 najliczniej oglądanych programów weekendu i był liderem w swoim paśmie. W TOP10 najliczniej oglądanych programów weekendu aż 7 należało do Telewizji Polskiej (dane NM*).

 
Fot. PAP/Leszek Szymański

Piątkowy wieczór w TVP1 i TVP Sport był niezwykle emocjonujący. Pierwszy mecz Reprezentacji Polski w eliminacjach Euro 2024 obejrzało wg MOR** w TVP1 i TVP Sport aż 7,9 mln widzów w momencie najwyższej oglądalności. Średnio mecz na obu antenach zgromadził 7,2 mln osób (dane MOR). Według NM mecz Polska – Czechy w TVP1, średnio oglądało 3,4 mln widzów przy udziałach na poziomie 26,5%, a w TVP Sport rozgrywką zainteresowało się średnio 1,2 mln widzów (udziały 9,2%). Transmisja meczu znalazła się również na pierwszym miejscu w TOP10 najliczniej oglądanych programów weekendu. Mecz Polska – Czechy był także najliczniej oglądaną pozycją dnia spośród wszystkich materiałów TVP dostępnych w internecie. Wynik dla meczu na stronach www to 372 tys. użytkowników i 133 tys. użytkowników w aplikacjach. Dodatkowo, w kategorii sport, była to najchętniej oglądana pozycja nie tylko w roku 2023, ale od czasu emisji meczów w internecie z mundialu w Katarze (Dane Gemius).

Średnia widownia niedzielnego, drugiego odcinka „Polowania na ćmy” w TVP1 wyniosła 2,2 mln osób, a udział w paśmie był na poziomie 15,6%. Kolejny odcinek niedzielnego już 2 kwietnia o godz. 20.20 w TVP1 oraz na TVP VOD.

W weekend widzowie licznie obejrzeli także inne propozycje Telewizji Polskiej. W niedzielę, 26 marca główne wydanie „Wiadomości” w TVP1 obejrzało 2 mln widzów, przy udziałach na poziomie 15,2%. Dużym zainteresowaniem widzów cieszył się także sobotni, kolejny odcinek najnowszego sezonu „The Voice Kids” w TVP2, który zgromadził 2 mln widownię (udziały 17%).


NM* - Nielsen Media 

MOR**- Model Oglądalności Rzeczywistej