Piątkowy wieczór w TVP1 i TVP Sport był niezwykle emocjonujący. Pierwszy mecz Reprezentacji Polski w eliminacjach Euro 2024 obejrzało wg MOR** w TVP1 i TVP Sport aż 7,9 mln widzów w momencie najwyższej oglądalności. Średnio mecz na obu antenach zgromadził 7,2 mln osób (dane MOR). Według NM mecz Polska – Czechy w TVP1, średnio oglądało 3,4 mln widzów przy udziałach na poziomie 26,5%, a w TVP Sport rozgrywką zainteresowało się średnio 1,2 mln widzów (udziały 9,2%). Transmisja meczu znalazła się również na pierwszym miejscu w TOP10 najliczniej oglądanych programów weekendu. Mecz Polska – Czechy był także najliczniej oglądaną pozycją dnia spośród wszystkich materiałów TVP dostępnych w internecie. Wynik dla meczu na stronach www to 372 tys. użytkowników i 133 tys. użytkowników w aplikacjach. Dodatkowo, w kategorii sport, była to najchętniej oglądana pozycja nie tylko w roku 2023, ale od czasu emisji meczów w internecie z mundialu w Katarze (Dane Gemius).
Średnia widownia niedzielnego, drugiego odcinka „Polowania na ćmy” w TVP1 wyniosła 2,2 mln osób, a udział w paśmie był na poziomie 15,6%. Kolejny odcinek niedzielnego już 2 kwietnia o godz. 20.20 w TVP1 oraz na TVP VOD.
W weekend widzowie licznie obejrzeli także inne propozycje Telewizji Polskiej. W niedzielę, 26 marca główne wydanie „Wiadomości” w TVP1 obejrzało 2 mln widzów, przy udziałach na poziomie 15,2%. Dużym zainteresowaniem widzów cieszył się także sobotni, kolejny odcinek najnowszego sezonu „The Voice Kids” w TVP2, który zgromadził 2 mln widownię (udziały 17%).
NM* - Nielsen Media
MOR**- Model Oglądalności Rzeczywistej