Udziały Dwójki według NM w kwietniu 2023 roku wyniosły 7,7% w grupie 4+, a w grupie 16-59 i w grupie 16-49 kształtowały się na poziomie 5,8%. Na pierwszym miejscu w rankingu TOP10 miesiąca znalazł się kolejny odcinek serialu „M jak miłość”, który 11 kwietnia obejrzało średnio 3,2 mln widzów, przy udziałach na poziomie 24,8% udziałach.
W minionym miesiącu w TOP50 wszystkich anten pod względem udziałów w grupie 4+ znalazły się TVP1, TVP2, TVP Info, TVP Seriale, TVP3, TVP Historia, TVP HD, TVP Sport, TVP Rozrywka, TVP ABC, TVP Kobieta i TVP Kultura.
We wszystkich badanych grupach wiekowych (4+, 16-49 i 16-59), w porównaniu z marcem 2023 roku wzrosły udziały TVP Nauka. Kanał najwyższą dynamikę wzrostu zanotował w grupie 16-49. Udział TVP Nauka w tej grupie wzrósł aż o 77,8% (średnie miesięczne udziały 0,16%). Udziały TVP Nauka w grupie 4+ wzrosły o 40% (udziały 0,21%), a w grupie 16-59 wzrosły o 38,5%, udziały miesięczne w tej grupie kształtowały się na poziomie 0,18%.
Program „Pytanie na śniadanie” w TVP2 w kwietniu w grupie wiekowej 4+ pokonał konkurencję i był liderem pasma. W grupie 4+ widownia „Pytania na śniadanie” w kwietniu wyniosła 454 tys. osób, przy udziale 9,3%.
Według NM liderem wśród wszystkich stacji telewizyjnych była w sobotę, 29 kwietnia i w niedzielę, 30 kwietnia TVP2 z udziałami odpowiednio na poziomie 8,4% i 7,3%.
W poniedziałek, 1 maja na pierwszym miejscu znalazła się TVP1 z udziałami na poziomie 7,1%. Najliczniejszą widownię długiego weekendu w TVP zgromadziło poniedziałkowe główne wydanie „Wiadomości”. Główny program informacyjny Telewizji Polskiej łącznie na trzech antenach TVP1, TVP Info i TVP Polonia wygrał z konkurencją w od soboty do poniedziałku. Sobotni, finałowy odcinek programu TVP2 „The Voice Kids” oglądało średnio 1,7 mln widzów (15,3% udział), a ostatni odcinek serialu TVP1 „Polowanie na ćmy” obejrzało aż 3 mln widzów, przy udziałach na poziomie 11,4%. W TOP10 najliczniej oglądanych programów weekendu aż 6 należało do Telewizji Polskiej.
Przez trzy pierwsze dni weekendu majowego (29 i 30 kwietnia oraz 1 maja) główne wydanie „Wiadomości” emitowane łącznie w TVP1, TVP Info i TVP Polonia były najliczniej oglądanymi programami informacyjnymi na rynku. W sobotę, 29 kwietnia obejrzało je w TVP1, TVP Info i TVP Polonia 2,2 mln widzów (łączny udział 21,4%), w niedzielę, 30 kwietnia liczba widzów wyniosła 2 mln (udział na poziomie 20,2%). W poniedziałek, 1 maja „Wiadomości” na trzech antenach oglądało 2,2 mln osób (udział 21,9%). Emisja tego wydania w TVP1 z 1,7 mln widzów i udziałem 16,7% znalazła się na wysokiej drugiej pozycji w TOP10 najliczniej oglądanych programów weekendu.
Finałowy odcinek „The Voice Kids” był drugim najliczniej oglądanym programem weekendu w TVP. W sobotę, 29 kwietnia program oglądało średnio 1,7 mln widzów przy udziale 15,3%. Przez cały sezon program oglądało średnio 1,6 widzów, przy średnich udziałach na poziomie 13,9%. Program przez cały sezon utrzymywał się na pozycji lidera.
W TOP10 najliczniej oglądanych programów weekendu, na piątym miejscu znalazł się również ostatni odcinek serialu „Polowanie na ćmy”, którego średnia widownia w TVP1 wyniosła 1,3 mln widzów, przy udziale w paśmie 11,4%. Średnio, cały sezon serialu oglądało 1,8 mln widzów, przy średnich udziałach na poziomie 13,4%. Jedynkowy serial „Polowanie na ćmy” był przez cały sezon niekwestionowanym liderem w swoi paśmie.
W piątek, 28 kwietnia 1,1 mln widzów obejrzało w TVP1 i TVP Info film dokumentalny „Ich człowiek w Brukseli” (łączne udziały 10,7%).