• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

W weekend widzowie wybrali ofertę Telewizji Polskiej

16:43, 22.05.2023
W weekend widzowie wybrali ofertę Telewizji Polskiej!!! pusty LEAD !!!

W piątek, 19 maja TVP1 była liderem wśród wszystkich anten – udział anteny tego dnia wyniósł 8,5%. Sobota, 20 maja należała również do TVP1 - tego dnia antena osiągnęła udział na poziomie 6,7%. Ostatni dzień weekendu najliczniej zgromadził widzów TVP2, z udziałem na poziomie 6,8%. W weekend widzowie licznie obejrzeli programy informacyjne TVP „Teleexpress” – 1,7 mln widzów, udziały na poziomie 21% oraz główne wydanie „Wiadomości” – 1,6 mln osób, udziały wyniosły 15,7%. W TOP10 najliczniej oglądanych programów weekendu aż 6 należało do Telewizji Polskiej (dane NM*). Program „Szansa na sukces. Opole 2023” zgromadził przed telewizorem ponad 1 mln widzów.

 
fot. Natasza Młudzik/TVP

Finałowy odcinek programu „Szansa na sukces. Opole 2023” obejrzało w piku ponad 1 mln widzów, z udziałem 14,8%. Średni udział dla wszystkich wyemitowanych odcinków wyniósł 11%. Pik oglądalności przypadł na pierwszy odcinek serii i wyniósł ponad 1,5 mln widzów.

W TOP10 programów TVP emitowanych w weekend znalazło się piątkowe wydanie „Teleexpressu” z udziałem 21,1% i oglądalnością 1,7 mln oraz niedzielne główne wydanie „Wiadomości” z udziałem 15,7% i widownią na poziomie 1,6 mln. Według danych NM, niedzielny, wieczorny program informacyjny obejrzało w TVP1, TVP Info i TVP Polonia łącznie prawie 2,2 mln osób, przy udziałach 20,8%.

Piątkowe wydanie „Pytania na śniadanie” wygrało z konkurencją zarówno pod względem widowni, jak i udziałów w trzech grupach wiekowych. Program obejrzało w grupie 4+ średnio 415 tys. osób (udział 10,2%), czyli o ponad 100 tys. widzów więcej w stosunku do tych, którzy wybrali codzienny program poranny konkurencji. Przewaga „Pytanie na śniadanie” utrzymuje się też w grupach 16 – 59 i 16 – 49, wynosi odpowiednio 184 tyś. i 134 tyś.

Wśród nowych propozycji anteny TVP3 liczną widownię zgromadziła transmisja drugiego koncertu - „Roztańczona Polska – letnia trasa TVP” z udziałem 4,4%, w momencie najwyższej oglądalności na poziomie 656 tys. widzów. To wyjątkowe wydarzenie jest niekwestionowanym liderem oglądalności spośród wszystkich dotąd emitowanych programów na tej antenie od kwietnia 2021 roku.


*Nielsen Media