W TOP10 programów weekendu aż 7 najliczniej oglądanych należało do TVP, z tego 5 pozycji to koncerty 60. KFPP w Opolu transmitowane w TVP1. W TOP10 programów znalazł się również mecz Ligi Mistrzów transmitowany w TVP2. Wyjątkowy, jubileuszowy festiwal zapewnił Jedynce pozycję lidera anten przez cały miniony weekend. Udziały anteny wyniosły w tych dniach: w piątek 12,6%, w sobotę 9,4% i w niedzielę 10,9%.
Tegoroczny KFPP w Opolu oglądał się tak dobrze, jak rok temu. Według danych Nielsena średnia oglądalność trzech festiwalowych dni wyniosła prawie 2 mln widzów w TVP1 i TVP Polonia (udział 21,3%). To zdecydowanie lepszy wynik od tego, który uzyskał SuperHit Festiwal w Polsacie w dniach 26-28 maja obejrzało go 1,7 mln widzów (udział 17,6%).
W sobotę wieczorem widzowie Dwójki licznie obejrzeli finałowy mecz Ligi Mistrzów. Rozgrywkę między Manchester City i Inter Mediolan łącznie na antenie TVP2 i TVP Sport oglądało 1,4 mln widzów, przy udziałach pasma 12,7%. Podczas finału Ligi Mistrzów Dwójka zgromadziła większą widownię niż konkurencyjny Polsat.
Najliczniejszą widownię tegorocznego festiwalu zgromadził koncert piątkowy „Wielka Gala. Od Opola do Opola”, który łącznie na antenie TVP1 i TVP Polonia zobaczyło 2,4 mln widzów (udział łączny anten w paśmie koncertu wyniósł 22,8%).
Wśród najliczniej oglądanych koncertów tegorocznego festiwalu na drugim miejscu znalazł się niedzielny - „Cała sala śpiewa z nami, czyli hity opolskiej publiczności”. Koncert w momencie najwyższej oglądalności przyciągnął 2,7 mln widzów. Średnia oglądalność wyniosła 2,4 mln widzów.
W piątek odbył się koncert „Debiuty”, występy dziesięciu młodych artystów, którzy walczyli o nagrodę imienia Anny Jantar oraz nagrodę widzów opolskiego festiwalu. Koncert obejrzało 1,2 mln widzów, przy udziałach 21,6%.
Dziękujemy widzom i publiczności w opolskim Amfiteatrze, że świętowali razem z nami ten wyjątkowy jubileusz.
Dane: Nielsen Media przeliczone w live+vosdal