Program został uznany za najlepszy spośród kilkunastu zgłoszonych do konkursu, jako najbardziej unikatowy i warty rozwijania w innych krajach. Nagrodą w konkursie – oprócz statuetki i uznania europejskich nadawców i producentów – jest wsparcie doradcze i pokaz formatu na targach telewizyjnych NATPE Global w Miami, co umożliwi zaprezentowanie go dystrybutorom i producentom obu Ameryk. Zwycięski dla Telewizji Polskiej pitching konkursowy prowadziła ponownie Aleksandra Kaźmieruk z Biura Sprzedaży i Współpracy Międzynarodowej TVP. W 2019 r. nagrodę zdobył format „Sanatorium Miłości”.
Format „Kamper Polska” powstał w Agencji Kreacji Rozrywki i Oprawy Telewizji Polskiej pod kierownictwem dyrektor Anny Cyzowskiej. Producentką programu jest Barbara Wróbel, a pierwszą serię wyreżyserował Michał Bandurski. Program jest dostępny na platformie vod.tvp.pl.
„Kamper Polska” to rozrywkowy reality show, w którym 5 par znanych influencerów wyrusza kamperami w trasę z Helu w Bieszczady. Pojazdy różnią się pod względem standardu, sprawności technicznej, wygód i estetyki. W każdym można przenocować, ale nie w każdym jest łazienka. Najstarszy ma 40 lat i bliżej nieznany przebieg, najnowszy to luksusowe auto z zaledwie 10 tys. km na liczniku. Co odcinek pary zamieniają się kamperami – najlepszym jadą zwycięzcy głównego zadania, a przegrani muszą zadowolić się autem bez wygód.
Influencerzy spędzają miesiąc w małej przestrzeni, na łonie natury, rywalizując przy tym w ekstremalnych wyzwaniach. Często bez prądu, bez posiłku, bez prysznica i bez klimatyzacji. Dotąd spędzali głównie czas przed ekranami smartfonów – teraz muszą wyjść ze strefy komfortu. To wielki test ich przyjaźni, współpracy i pomysłowości, bo na trasie czeka ich nieustająca rywalizacja, a na mecie nawet 100 tys. złotych dla zwycięzców. Prowadzącą „Kamper Polska” jest Izabella Krzan.
Program „Kamper Polska" emitowany jest w telewizji linearnej od 22 czerwca na antenie TVP HD w czwartki, o godz. 21.25.