W poniedziałek, 24 lipca Telewizja Polska pokazała ostatni siódmy odcinek pierwszej serii serialu dokumentalnego „Reset”. Cykl emitowany w poniedziałki na antenach TVP Info i TVP1 obejrzało średnio ponad 1,5 mln widzów, co dało udział pasma na poziomie 15,1%. Najwięcej widzów na obu antenach miał drugi odcinek cyklu. Obejrzało go na obu antenach 1,7 mln osób.
Mecze polskich siatkarzy w Lidze Narodów przyciągnęły przed telewizory miliony widzów. Finałowy mecz Polaków z reprezentacją USA był najliczniej oglądanym programem lipca - obejrzało go w Jedynce średnio 2,8 mln widzów (udział 22,9%). Mecz Polska - Brazylia zgromadził w TVP1 średnio 1,9 mln widzów (udział 17,5%), a potyczkę naszej reprezentacji z Japonią transmitowaną w Jedynce obejrzało 1,4 mln osób (udział 18,6%). Te dwa spotkania także znalazły się w TOP10 programów miesiąca.
Emitowane w TVP2 „Polskie biesiady” pokochali widzowie Telewizji Polskiej. Koncerty oglądało średnio 1,4 mln widzów. Szczegółowe wyniki oglądalności cyklu w lipcu zaczynając od najliczniej oglądanych:
„Biesiada weselna” - 15 lipca - 1,6 mln widzów (udział na poziomie 17,9%),
„Biesiada warszawska” - 1 lipca - 1,5 mln widzów (udział na poziomie 16,6%),
„Biesiada góralska” - 22 lipca - 1,3 mln widzów (udział na poziomie 13,4%),
„Biesiadę na ludowo” - 29 lipca - 1,2 mln widzów (udział na poziomie 11,9%).
Oprócz rywalizacji w siatkarskiej Lidze Narodów, na widzów Telewizji Polskiej czekało w lipcu jeszcze więcej sportowych emocji. W dniach 24-30 lipca odbyła się druga edycja turnieju tenisowego rangi WTA 250 w Warszawie. Wybrane mecze BNP Paribas Warsaw Open 2023, w tym mecze z udziałem Igi Świątek były dostępne w TVP1 i TVP Sport, a mecz finałowy tylko w TVP1. Finałowe spotkanie pomiędzy Igą Świątek, a Laurą Siegemund zgromadziło przed telewizorami w momencie najwyższej oglądalności 1,2 mln widzów. Mecz obejrzało średnio 934 tys. widzów, z udziałem na poziomie 11,5%.
Wyższe udziały, porównując miesiąc do miesiąca we wszystkich analizowanych grupach widzów, zanotowały TVP Dokument (wzrost w grupie 4+ o 13,6%, w grupie 16-49 o 33,3% i w grupie 16-59 o 26,7%), TVP Nauka (wzrost w grupie 4+ o 14,3%, w grupie 16-49 o 22,2%) oraz TVP3 (wzrost w grupie 4+ o 13,3%, w grupie 16-49 o 34,9% i w grupie 16-59 o 23,5%).
W sobotę, 15 lipca 1 mln widzów obejrzało w TVP1 i TVP Info film dokumentalny „Grunwald 1410” przedstawiający genezę, przebieg i znaczenia bitwy (łączne udziały wyniosły 10,6%).
Wakacyjna propozycja muzyczna Telewizji Polskiej, czyli cykl koncertów „Roztańczona Polska – letnia trasa TVP” zyskuje widzów. W lipcu średnia widownia w TVP3 wyniosła prawie 600 tys. widzów, co pozwoliło uzyskać udział na poziomie 5,2%.
Weekendowe wydania „Pytania na śniadanie” w TVP2 w lipcu były liczniej oglądane niż program konkurencji. W grupie 4+ widownia „Pytania na śniadanie” w tym miesiącu wyniosła 436 tys. osób, przy udziale 8,1%.
Dane: Nielsen Media