• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

W weekend TVP1 i TVP2 liderami rynku

15:51, 21.08.2023
W weekend TVP1 i TVP2 liderami rynku!!! pusty LEAD !!!

W piątek, 18 sierpnia TVP1 była liderem wśród wszystkich anten dostępnych na rynku z udziałem na poziomie 7,2%. W sobotę, 19 sierpnia i w niedzielę, 20 sierpnia na pierwszym miejscu znalazła się TVP2, której udziały wyniosły 7,1% i 5,4%. W sobotę, 19 sierpnia ponad 1,6 widzów obejrzało w momencie najwyższej oglądalności transmisję w TVP2 koncertu w ramach cyklu „Polskie biesiady” - „Biesiadę rockandrollową” z Pszczyny. Najliczniej oglądanym programem weekendu w TVP było niedzielne główne wydanie „Wiadomości”, które 20 sierpnia zobaczyło w TVP1, TVP Info i TVP Polonia ponad 2 mln widzów, przy łącznym udziale na poziomie 19,8%. Niedzielne „Wiadomości” znalazły się na drugim miejscu w rankingu TOP10 najliczniej oglądanych programów weekendu na rynku telewizyjnym. W TOP10 najliczniej oglądanych programów weekendu aż 6 należało do Telewizji Polskiej. W sobotę rekordowe udziały osiągnęła TVP Kultura, a w niedzielę TVP Sport (dane NM*).

 
fot. W. Kompała/TVP

W piątek, 18 sierpnia główne wydanie „Wiadomości” emitowane w TVP1, TVP Info i TVP Polonia obejrzało w sumie ponad 2,2 mln widzów (udział 23,3%), w sobotę, 19 sierpnia łączna liczba widzów „Wiadomości” wyniosła ponad 1,8 mln, udział na poziomie 20,2%. Zarówno w piątek jak i w sobotę główne wydania „Wiadomości” w TVP1, TVP Info i TVP Polonia wygrały z wieczornymi programami informacyjnymi konkurencji.

W miniony weekend Telewizja Polska zorganizowała kolejny wyjątkowy koncert z cyklu „Polskie biesiady”. Na scenie wystąpili m.in.: zespół „Skaldowie”, Łukasz Zagrobelny, Michał Milowicz i Filip Gurłacz. „Biesiadę rockandrollową” transmitowaną w sobotę, w TVP2 oglądało średnio 1,3 mln widzów, przy średnich udziałach na poziomie 12,9%. W momencie najwyższej oglądalności wydarzenie zobaczyło ponad 1,6 mln widzów. Koncert znalazł się w TOP10 najliczniej oglądanych programów weekendu.

W sobotę, TVP Kultura uzyskała 0,65% udziału w rynku w grupie 4+. Był to najwyższy wynik anteny od września 2022 roku. Najliczniej oglądanym programem tego dnia w TVP Kultura był film fabularny „Za kilka dolarów więcej”, który oglądało 136 tys. osób, przy udziałach na poziomie 1,39%.

W niedzielę rekordowe udziały odnotował TVP Sport, udział na poziomie 4,2% w grupie 4+ był najwyższy od grudnia 2022 roku. Na pierwszym miejscu w niedzielę w kanale sportowym znalazł się mecz rozegrany w ramach Mistrzostw Europy w siatkówce kobiet, który obejrzało 578 tys. widzów (udziały 5,1%).

W miniony weekend zarówno sobotnie, jak i niedzielne wydanie „Pytania na śniadanie” wygrało z konkurencją pod względem widowni, jak też udziałów w grupie wszystkich widzów. Sobotni program oglądało w grupie 4+ średnio 421 tys. osób (udział 9,1%), w niedzielę „Pytania na śniadanie” obejrzało 423 tys. widzów, przy udziałach na poziomie 6,9%.

Dane: Nielsen Media