W piątek „Wiadomości” emitowane w TVP1, TVP Info i TVP Polonia obejrzało w sumie ponad 1,9 mln widzów przy udziale na poziomie 20,2%. W sobotę łączna liczba widzów „Wiadomości” wyniosła ponad 1,8 mln, udział na poziomie 20,0%, z kolei w niedzielę program obejrzało 2,4 mln osób (udział 21,2%).
„Polskie biesiady” to autorski program TVP, który spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem widzów. W sobotę została wyemitowana „Biesiada wakacyjna”, którą obejrzało w TVP2 średnio ponad 870 tys. widzów przy udziale anteny na poziomie 8,4%. Dotąd cały wakacyjny cykl składający się z 9 biesiad zgromadził średnią widownię 1,3 mln osób. „Polskie biesiady” od września emitowane będą w piątki o godz. 20.50.
W niedzielę polskie siatkarki w ostatnim meczu grupowym pokonały reprezentację Niemiec i tym zwycięstwem przypieczętowały awans do ćwierćfinału mistrzostw Europy. Zwycięstwo obejrzało w TVP Sport średnio 870 tys. widzów przy udziale anteny na poziomie 6,9%. Transmisja ćwierćfinałowego meczu Polek z Turcją w środę, 30 sierpnia o godz. 17:00 w TVP Sport, TVPSPORT.PL, aplikacji i Smart TV.
Kolejnym emocjonującym sportowym wydarzeniem, które widzowie mogli oglądać na antenach TVP były transmisje ostatnich dni zawodów 19. Mistrzostw Świata w Lekkoatletyce. Średnia widownia w poszczególne dni:
W weekendowej ofercie Telewizji Polskiej znalazły się także inne wydarzenia muzyczne. W niedzielę TVP2, TVP Polonia i TVP3 transmitowały plenerowy koncert z Sandomierza „Serce Europy - plebiscyt na przebój lata 2023”, w którym wzięły udział polskie i zagraniczne gwiazdy. Zwycięzcą plebiscytu został Dominik Dudek. Średnia widownia łącznie na trzech antenach tego koncertu wyniosła ponad 800 tys. widzów przy udziale na poziomie 6,4%.
W sobotę Jedynka zaprosiła na Oratorium Bachledowiańskie „Równoj ku górze”. Widowisko muzyczne zainspirowane nauczaniem Stefana Wyszyńskiego obejrzało średnio 290 tys. widzów z udziałami anteny na poziomie 3,9%. W niedzielę TVP3 transmitowała z Sandomierza koncert z cyklu „Roztańczona Polska”, który zgromadził średnio ponad 140 tys. widzów (udział 2,0%).
W miniony weekend piątkowe wydanie „Pytania na śniadanie” wygrało z konkurencją pod względem widowni, jak też udziałów we wszystkich badanych grupach. Program oglądało w grupie 4+ średnio 347 tys. osób (udział 8,6%), w grupie 16-59 138 tys. osób (udział 7,4%), a w grupie 16-49 91 tys. osób (udział 7,0%).