• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

W sierpniu widzowie wybrali ofertę Telewizji Polskiej

16:25, 01.09.2023
W sierpniu widzowie wybrali ofertę Telewizji Polskiej!!! pusty LEAD !!!

W sierpniu widzowie wybrali Telewizję Polską. Informacja, sport i rozrywka. Jesteśmy z emocjami Polaków. Telewizja publiczna towarzyszyła też widzom przy okazji ważnych rocznic. W TOP10 programów miesiąca na pierwszym miejscu znalazła się transmisja defilady z okazji Święta Wojska Polskiego zorganizowana pod hasłem „Silna Biało - Czerwona”. Na antenach TVP1 i TVP Polonia obejrzało ją prawie 2,4 mln widzów. Pozycję lidera oglądalności rynku telewizyjnego w sierpniu wśród wszystkich widzów zajęła TVP1 z udziałem na poziomie 6,9%.

 
fot. materiały TVP

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych anten w sierpniu zajęła TVP1. Średni dobowy udział anteny w tym miesiącu wyniósł 6,9%. Na drugim miejscu była TVP2 - udział anteny w minionym miesiącu wyniósł 6,5%. Udział TVP Info – w porównaniu z poprzednim rokiem – wzrósł o 6,5% i wyniósł teraz 5,2%.

Zaufaniem widzów cieszą się programy informacyjne. Główne wydanie „Wiadomości” emitowane w TVP1, TVP Info i TVP Polonia oglądało w minionym miesiącu 2,1 mln widzów, co zapewniło tym antenom 20,8% udziału w paśmie. Było to o 97 tys. widzów więcej niż w sierpniu poprzedniego roku.

Powraca zainteresowanie dokumentem, szczególną rolę odegrał tu serial dokumentalny „Reset”, który – po krótkiej przerwie – powrócił na antenę TVP1 i TVP Info. Pierwszy odcinek emitowany we wtorek, 22 sierpnia obejrzało 1,2 mln widzów, przy udziałach na poziomie 10,4%. Kolejny odcinek, 29 sierpnia, śledziło 1,5 mln widzów, a udział obu anten w tym czasie wyniósł 14,1%. 

W TOP10 programów miesiąca aż 6 tytułów należy do TVP. Na pierwszym miejscu znalazła się transmisja defilady z okazji Święta Wojska Polskiego. Wydarzenie na antenie TVP1 zgromadziło 2,2 mln widzów, a w TVP Polonia równolegle ponad 180 tys. widzów, co pozwoliło uzyskać łącznie 26,6% udziału w paśmie. Tuż przed tym świętem TVP zaprosiła widzów na koncert pod tym samym hasłem: „Silna Biało - Czerwona”. Widowisko z Giżycka, organizowane wspólnie z Ministerstwem Obrony Narodowej, obejrzało na antenach TVP2 i TVP Polonia ponad 1,2 mln widzów (udział 13,3%). Teksty utworów wyświetlane na telebimach oraz na ekranach telewizorów, zachęcały do śpiewania wraz z wykonawcami. Podium programów TVP z najwyższą oglądalnością w minionym miesiącu zamyka koncert „Warszawiacy śpiewają (nie)zakazane piosenki”. Transmisję w TVP1 i TVP Polonia obejrzało 1,9 mln widzów, co pozwoliło uzyskać udział 16,5%.

W zestawieniu TOP10 programów znalazły się koncerty z cyklu „Polskie biesiady”. Autorski projekt Telewizji Polskiej nadawany co tydzień w Dwójce, realizowany z udziałem publiczności i w plenerze, zyskał dużą popularność wśród widzów i w każdym tygodniu znajduje się wśród najchętniej oglądanych pozycji proponowanych przez TVP. Emisje koncertów, począwszy od 17 czerwca, gromadzą średnio 1,3 mln widzów, co przekłada się na 13,2% udziału w paśmie. „Polskie biesiady” od września emitowane będą w piątki o godz. 20:50.

Telewizja Polska w sierpniu – obok „Polskich biesiad” – pokazała wiele innych koncertów i widowisk muzycznych, począwszy od organizowanego w Rydze 4 sierpnia wyjątkowego koncertu „Łączy nas Bałtyk”, który obejrzało prawie 1 mln widzów i przebojowego „Serce Europy - plebiscyt na przebój lata 2023” w Sandomierzu z widownią ponad 800 tys. po kameralne, poświęcone pamięci Papieża Jana Pawła II widowisko muzyczne „Pośród wielu dróg” (ponad 790 tys. widzów) i „Oratorium Bachledowiańskie. Równoj ku górze”- zainspirowane duchowym testamentem księdza kardynała Stefana Wyszyńskiego.

Sierpniowa oferta TVP zapewniła też widzom emocje sportowe. Mecze w ramach Mistrzostw Europy w siatkówce kobiet w TVP1 śledziło średnio ponad 600 tys. widzów, a mecz Polska – Niemcy w momencie najwyższej oglądalności zobaczyło 1,2 mln widzów. Jeszcze więcej odbiorców gromadzą rozpoczynające się właśnie, również transmitowane na naszych antenach, Mistrzostwa Europy w siatkówce mężczyzn. W rozgrywce z Czechami w TVP1 kibicowało Polakom 1,6 mln widzów (udział 13,6%). Popularne wśród naszych widzów eliminacje do Ligi Mistrzów w piłce nożnej oglądało w sierpniu na antenie TVP Sport ponad 780 tys. osób, co dało antenie wzrost udziału – w porównaniu rok do roku – o 23% w grupie wszystkich widzów, o 28% w grupie 16-59 i o 27% w grupie 16-49.

28 sierpnia z sukcesem wystartowała nowa, jesienna ramówka. Premierowy odcinek serialu

„M jak miłość” tradycyjnie znalazł się w TOP10 programów miesiąca. Obejrzało go 2,2 mln widzów, co przełożyło się na udział na poziomie 18%.

W nowej ramówce Telewizja Polska pokaże szereg kontynuacji. Obok „M jak miłość” widzowie zobaczą m.in. nowe odcinki historycznej telenoweli „Korona Królów. Jagiellonowie” (od poniedziałku do środy o godz. 20:30). W TVP2 po wakacyjnej przerwie widzowie spotkają swoich ulubionych bohaterów w serialach: „Barwy szczęścia” (od poniedziałku do piątku, godz. 20:10), „M jak miłość” (od poniedziałku do wtorku, godz. 20:55), „Na dobre i na złe” (w środy, godz. 20:55) oraz „Na sygnale” (od poniedziałku do środy, godz. 21:55). Nie zabraknie też programów rozrywkowych, na antenę wraca m. in. „Rolnik szuka żony” czy „The Voice of Poland”. Wydarzeniem jest powrót do Telewizji Polskiej teatru na żywo.

Dane: Nielsen Media