• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

W weekend widzowie wybrali sport i rozrywkę w Telewizji Polskiej

17:22, 04.09.2023
W weekend widzowie wybrali sport i rozrywkę w Telewizji Polskiej!!! pusty LEAD !!!

W miniony weekend widzowie docenili nową, jesienną ramówkę Telewizji Polskiej. Oferta głównych anten była najczęściej wybierana przez widzów. TVP1 w piątek i niedzielę - udziały odpowiednio na poziomie 8,3% i 6,7% , a TVP2 w sobotę - udział anteny tego dnia wyniósł 7,5%. W TOP10 programów weekendu aż sześć należało do TVP, m.in. mecze w ramach Mistrzostw Europy w siatkówce mężczyzn, główne wydanie ,,Wiadomości" oraz pierwszy odcinek nowego sezonu „The Voice of Poland”.

 
fot. Jan Bogacz / TVP

W sobotę wystartował wzbudzający ogromne emocje talent show „The Voice of Poland”. Pierwszy odcinek „Przesłuchań w ciemno” obejrzało 1,6 mln widzów, co przełożyło się na 15,1% udziału w paśmie. Program był liderem pasma.

Poranny program śniadaniowy „Pytanie na śniadanie” emitowany w Dwójce wygrał z konkurencją we wszystkie dni weekendu w grupie wszystkich widzów. W piątek w grupie 4+ „Pytanie na śniadanie” zgromadziło ponad 300 tys. widzów (udział 7,6%), w sobotę 450 tys. widzów (udział 9,2%), a w niedzielę ponad 500 tys. widzów (udział 8,6%).

Dużą popularnością wśród kibiców sportu cieszyły się transmisje meczów Mistrzostw Europy w siatkówce mężczyzn. Mecz Holandia – Polska transmitowany w piątek wieczorem równocześnie w TVP1 i TVP Sport oglądało 1,8 mln widzów, co przełożyło się na 16% udziału w paśmie. Następną rozgrywkę Polaków w niedzielę z Macedonią Północną śledziło na antenie TVP1 ponad 1,6 mln widzów, co pozwoliło uzyskać udział na poziomie 13%. Część kibiców siatkówki mecze Polaków oglądało na serwisach internetowych TelewizjiPolskiej. Mecz Polska – Holandia miał 146 tys. odtworzeń, a mecz z Macedonią Północną 113 tys. odtworzeń online.

Zaufaniem widzów cieszą się nadawane na antenach TVP programy informacyjne. Główne wydanie „Wiadomości” w piątek i sobotę było liderem zarówno pod względem widowni, jak i udziałów w paśmie i zanotowało w piątek 2,3 mln widzów i udział w paśmie 22,1% i w sobotę 2 mln i udział w paśmie 21,7%.

Dane: Nielsen Media