Wszystkie premierowe propozycje TVP tego weekendu pokonały konkurencję w każdej kategorii. Superprodukcja Telewizji Polskiej – serial kostiumowy „Dewajtis” na podstawie powieści Marii Rodziewiczówny w niedzielny wieczór w TVP1 obejrzało 2,2 mln widzów (udział 17,2 procent); finałowy mecz reprezentacji Polski z Włochami w siatkówce mężczyzn w ramach Mistrzostw Europy transmitowany w TVP1 i TVP Sport zgromadził aż 4 mln widzów (transmisję oglądał co trzeci widz), co przełożyło się na udział na poziomie 31,7 procent; główne wydanie „Wiadomości” już czwarty tydzień wygrywa z programami informacyjnymi konkurencji; wyjątkowe wydarzenie „Poloneza czas zacząć – Wilno 2023”, który na Placu Katedralnym w Wilnie tańczyło prawie 200 par w strojach historycznych oglądało w TVP1, TVP Polonia i TVP Info aż 2,8 mln osób, co pozwoliło uzyskać udział na poziomie 21,8 procent; wyemitowany w TVP1 premierowy odcinek 10. edycji kultowego programu „Rolnik szuka żony” obejrzało 2 mln widzów (udział 17,1 procent). W sobotę i niedzielę Jedynka była anteną pierwszego wyboru, na drugim miejscu znalazła się Dwójka. W TOP10 programów weekendu aż osiem tytułów należy do Telewizji Polskiej. Powyższe wyniki oglądalności udowadniają, że TVP jest liderem rynku, a widzowie jesień spędzają z Telewizja Polską.
W niedzielę, 17 września w rocznicę agresji sowieckiej na Polskę TVP1 i TVP Polonia transmitowała najpierw wyjątkowy koncert organizowany w Suwałkach we współpracy z Ministerstwem Obrony Narodowej pod hasłem „Razem dla bezpiecznych granic”, który był wyrazem wdzięczności Wojsku Polskiemu oraz solidarności z państwami regionu Europy Środkowo – Wschodniej, a następnie zaraz po „Wiadomościach” TVP1 i TVP Polonia wyemitowała „Poloneza czas zacząć – Wilno 2023” - imponujące widowisko, odbywające się w ramach 15. Jarmarku Narodów w Wilnie.
Zaufaniem widzów cieszą się „Wiadomości”. Główne wydania programu informacyjnego w weekend wygrały z konkurencją zarówno pod względem widowni, jak i udziałów w paśmie. Na antenach TVP1, TVP Info i TVP Polonia „Wiadomości” o godz. 19:30 w piątek śledziło 2,3 mln widzów (udział 21,5 procent), w sobotę 2,3 mln (udział 22,6 procent), a w niedzielę 2,7 mln (udział 22,4 procent) – dane live. W weekend „Wiadomości” oglądało średnio prawie 500 tys. widzów więcej niż „Fakty”.
Sukcesem okazały się nie tylko nowości, ale również kontynuacje. W piątek Dwójka zaprosiła widzów do wspólnej zabawy w ramach dwóch wieczornych koncertów. Ponad 1 mln widzów (udział 9,6%) oglądało „Biesiadę ułańską”, prawie 700 tys. widzów obejrzało nowy muzyczny show „Rytmy Dwójki” (udział 7,2%). Sobotni wieczór w TVP to kolejne zmagania wokalistów talent show „The Voice of Poland”, które śledziło średnio 1,2 mln widzów, a w momencie najwyższej oglądalności 1,6 mln (udział 9,6%).
Bądźmy razem jesienią z Telewizją Polską
Dane: Nielsem Media