• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

W weekend widzowie wybrali jesienną ofertę Telewizji Polskiej

17:02, 25.09.2023
W weekend widzowie wybrali jesienną ofertę Telewizji Polskiej!!! pusty LEAD !!!

Telewizja Polska w miniony weekend uzyskała najwyższe wyniki oglądalności wśród wszystkich anten dostępnych na rynku telewizyjnym. Aż 2,2 mln widzów obejrzało drugi odcinek superprodukcji Telewizji Polskiej - „Dewajtis”. Znakomity wynik odnotował również program TVP1 „Rolnik szuka żony”, który oglądało podobnie jak serial „Dewajtis” ponad 2,2 mln widzów. W weekend główne wydania „Wiadomości” w TVP1, TVP Info i TVP Polonia wygrały z konkurencją. Program informacyjny TVP obejrzało w piątek 2,3 mln widzów, w sobotę 2,7 mln widzów, w niedzielę 2,7 mln widzów. Finał programu TVP2 „Szansa na Sukces. Eurowizja Junior 2023” obejrzało ponad 1 mln widzów. Wczorajszy zwycięski mecz reprezentacji polskich siatkarek z reprezentantkami Włoch w TVP Sport, obejrzało niemal 1,3 mln widzów. W piątek i niedzielę TVP1 osiągnęła udziały wynoszące odpowiednio 8,3% i 7,5%, a w sobotę najwyższy wynik wśród wszystkich anten uzyskała TVP2 z udziałem na poziomie 7,9%. W TOP10 programów weekendu aż osiem z nich należało do TVP.

 
W weekend widzowie wybrali jesienną ofertę Telewizji Polskiej

Widzowie pokochali adaptację powieści patriotycznej Marii Rodziewiczówny „Dewajtis”. Drugi odcinek serialu kostiumowego przyciągnął przed telewizory aż 2,2 mln widzów (udział 15,8%). Sukces odniósł również emitowany w TVP1 program „Rolnik szuka żony”, który oglądało ponad 2,2 mln widzów, osiągając udziały na poziomie 16,9%. Obydwie propozycje Jedynki okazały się liderami pasma.

Finał „Szansy na Sukces. Eurowizja Junior 2023” przyciągnął uwagę ponad 1 mln widzów, uzyskując udziały 12,2%. Zwyciężczynią tegorocznej edycji została Maja Krzyżewska, która będzie reprezentowała Polskę w Konkursie Piosenki Eurowizji Junior 2023 w Nicei. O zwycięstwie zadecydowali widzowie w głosowaniu sms podczas finału na żywo.

Zaufaniem widzów nadal cieszą się „Wiadomości” Główne wydania programu informacyjnego pokonały konkurencję zarówno pod względem widowni, jak i udziałów w paśmie. Program informacyjny TVP obejrzało w piątek 2,3 mln widzów (udział 20,3 procent), w sobotę 2,7 mln widzów (udział 24 procent), w niedzielę 2,7 mln widzów (udział 21 procent).

Reprezentacja Polski siatkarek zapewniła sobie udział w igrzyskach olimpijskich w Paryżu po niedzielnym zwycięstwie nad drużyną Włoch 3:1. Mecz ten przyciągnął uwagę 1,3 miliona widzów, osiągając udział rynku telewizyjnego na poziomie 9,6%. Ostatnie starcie reprezentantek Polski można było obejrzeć na antenie TVP Sport, na TVPSPORT.PL oraz w aplikacji mobilnej TVP GO. Spotkanie komentowali Jacek Laskowski oraz Magdalena Śliwa.

Dane: Nielsen Media