• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

WIDZOWIE WYBIERAJĄ JESIENNĄ OFERTĘ TELEWIZJI POLSKIEJ

17:56, 02.10.2023
WIDZOWIE WYBIERAJĄ JESIENNĄ OFERTĘ TELEWIZJI POLSKIEJ!!! pusty LEAD !!!

Widzowie pokochali adaptację patriotycznej powieści Marii Rodziewiczówny „Dewajtis” – superprodukcję TVP oglądało we wrześniu średnio 2,2 mln widzów, osiągając udział na poziomie 17,2%. W minionym miesiącu główne wydanie „Wiadomości” wygrało z programami informacyjnymi konkurencji, zarówno pod względem widowni, jak i udziałów w paśmie. „Wiadomości” emitowane (live) we wrześniu w TVP1, TVP Info i TVP Polonia zgromadziły średnio 2,4 mln widzów z udziałem na poziomie 21,6%, a wczorajszy program informacyjny TVP oglądało aż 3,2 mln, czyli o ponad 500 tys. widzów więcej niż „Fakty”. Widzowie nadal licznie śledzą losy uczestników programu TVP1 „Rolnik szuka żony”, odcinek wyemitowany 24 września oglądało 2 mln widzów, co pozwoliło uzyskać udziały na poziomie 16,4%. Wyjątkowe widowisko na Placu Katedralnym w Wilnie „Poloneza czas zacząć – Wilno 2023”, zorganizowane w ramach 15. Jarmarku Narodów w Wilnie, transmitowane w TVP1, TVP Polonia i TVP INFO obejrzało łącznie aż 2,8 mln widzów. Publiczność i widzowie we wrześniu również licznie biesiadowali. Autorskie widowisko muzyczne Telewizji Polskiej w kolejne weekendy września oglądało średnio 1 mln każdy z odcinków.

 
WIDZOWIE WYBIERAJĄ JESIENNĄ OFERTĘ TELEWIZJI POLSKIEJ

Liderem wszystkich anten dostępnych na rynku we wrześniu była TVP1, a jej średni dobowy udział wyniósł 8,0%. Na drugim miejscu znalazła się Dwójka, udział tej anteny w minionym miesiącu wyniósł 7,6%. Udziały TVP Info we wrześniu – w porównaniu z wrześniem poprzedniego roku – wzrosły o 5,7%.

W TOP10 znalazły się transmisje eliminacji Mistrzostw Europy w piłce nożnej - EURO 2024. Mecz Albania - Polska, wyemitowany na antenie TVP1 oglądało 3,8 mln widzów, osiągając udział w rynku na poziomie 31,8%. Spotkanie Polska - Wyspy Owcze, także na TVP1, zgromadził 2,9 mln widzów, osiągając wynik na poziomie 25,6%. Łącznie mecz na dwóch antenach TVP1 oraz TVP Sport obejrzało 4,1 mln widzów, z udziałem 36,6%. Duże emocje wzbudziły również Mistrzostwa Europy w siatkówce mężczyzn. Mecz Włochy - Polska na antenie TVP1 zgromadził 2,4 mln widzów, uzyskując zasięg 19,9%. Emocji widzom dostarczył wyemitowany 1 października mecz pomiędzy polskimi a bułgarskimi siatkarzami w ramach turnieju kwalifikacyjnego do Igrzysk Olimpijskich, który w TVP1 i TVP Sport przyciągnął 1,3 mln widzów z udziałem na poziomie 14,8%.

Wyemitowany w TVP2 30 września program rozrywkowy „The Voice of Poland" zgromadził na antenie TVP2 prawie 1,7 mln widzów (udział 14,2%).

We wrześniowym rankingu najliczniej oglądanych propozycji znalazł się ukochany przez widzów serial „M jak miłość”, który oglądało średnio 2,8 mln widzów, z udziałem na poziomie 24,5%.

We wrześniu widzowie licznie oglądali również serial TVP1 „Korona Królów. Jagiellonowie". Średnia widownia serialu wyniosła 912 tys. widzów i udział w rynku na poziomie 7,5%.

Dane: Nielsen Media