Telewizja Polska zanotowała kolejny bardzo udany weekend. W TOP10 programów aż 7 tytułów należy do anten TVP. Najliczniejszą widownię zgromadził nowy serial Telewizji Polskiej pt. „Dewajtis”. Ta dworsko-zaściankowa historia rodzinna zdobyła serca widzów; premierowy, czwarty odcinek serialu zgromadził rekordową widownię – obejrzało go 2,5 mln widzów, co przełożyło się na 17,8% udziału. Serial był niekwestionowanym liderem oglądalności w swoim paśmie. Równie dużą popularnością cieszy się show Jedynki „Rolnik szuka żony”, a jego widownia stale rośnie. Niedzielne perypetie bohaterów tego formatu śledziło 2,4 mln osób, osiągając udział na poziomie 19,0%. Zarówno „Dewajtis”, jak i „Rolnik szuka żony” okazały się najchętniej oglądanymi tytułami niedzielnego wieczoru z całej oferty telewizyjnej.
Niezmiennie, sobotnim hitem jest „The Voice of Poland”. Po serii przesłuchań nadszedł czas na pierwsze bitwy, które wyłoniły uczestników „Nokautu”. Zmagania uczestników oglądało ponad 1,6 mln widzów, przy udziale na poziomie 13,5%. Program w swoim paśmie pokonał ofertę konkurencyjnych stacji.
Przebojowy cykl „Polskie biesiady” tym razem zabrał widzów w nostalgiczną podróż w czasie. W widowisku muzycznym, prowadzonym przez Olgę Szomańską i Roberta Rozmusa, znalazły się największe szlagiery filmowe sprzed lat. Wspólną zabawę pod hasłem „W starym kinie” oglądało w TVP2 w momencie najwyższej oglądalności ponad 1 mln widzów, z udziałem programu na poziomie 7,5%.
W weekend nie zabrakło też emocji sportowych. W sobotę i niedzielę na antenach TVP1 i TVP Sport widzowie oglądali mecze siatkówki mężczyzn w ramach Turnieju Kwalifikacyjnego do Igrzysk Olimpijskich. Mecz reprezentacji Polski z Holandią obejrzało 1,3 mln osób (udział 18,6%), a z Chinami 1,5 mln osób (udział 16,1%).
Główne wydanie „Wiadomości” – pod względem widowni – wyprzedziło konkurencyjne serwisy informacyjne we wszystkie dni weekendu. W piątek „Wiadomości” oglądało („na żywo”) 2,4 mln widzów (udział 20,5%), w sobotę 2,6 mln osób (udział 22,5%), a w niedzielę ponad 3 mln osób (udział 23,4%).
Dane: Nielsen Media