W ubiegłym miesiącu Telewizja Polska zakończyła emisję autorskiego cyklu, który okazał się ogromnym sukcesem stacji. W momencie najwyżej oglądalności „Biesiadę taneczną” oglądało aż 1,3 mln osób.
W minionym miesiącu główne wydanie „Wiadomości” wygrało z programami informacyjnymi konkurencji, zarówno pod względem widowni, jak i udziałów w paśmie. Najliczniejszą widownię główne wydanie „Wiadomości” zgromadziło 9 października, widownia wydania w TVP1, TVP INFO i TVP Polonia wyniosła 3,5 mln widzów (live), z udziałem na poziomie 27,3%. Tego dnia przewaga widowni głównego wydania „Wiadomości” nad „Faktami” konkurencji wyniosła aż 2,2 mln osób.
Wśród kanałów tematycznych w październiku 2023 roku, w porównaniu do października 2022 roku wzrost udziałów w badanych grupach wiekowych odnotowało TVP INFO. Udział kanału informacyjnego Telewizji Polskiej w porównaniu z poprzednim rokiem – wzrósł w grupie 4+ o 24,1% i wyniósł 5,9%. TVP INFO w grupie 16-59 rok do roku wzrosło o 13,8%, a w grupie 16-49 o 12,2%.
„Debatę wyborczą 2023” oglądało średnio 5,4 mln widzów na trzech antenach: TVP1, TVP INFO i TVP Polonia. Udział debaty w paśmie wyniósł 42,6%.
Hitami miesiąca były mecze Reprezentacji Polski w eliminacjach Mistrzostw Europy w piłce nożnej - EURO 2024. Mecz Polska - Wyspy Owcze wyemitowany na antenach TVP1 i TVP Sport oglądało średnio 3,9 mln widzów, osiągając łączny udział w rynku na poziomie 32,9%. Spotkanie Polska – Mołdawia w TVP2 i TVP Sport, zgromadził łącznie 3,6 mln widzów, osiągając wynik udziałów łącznych na poziomie 25,6%.
W październikowym rankingu najliczniej oglądanych propozycji na wysokim miejscu znalazł się także odcinek serialu TVP2 „M jak miłość”, który 16 października oglądało średnio 3 mln widzów, z udziałem na poziomie 22,9%.
W październiku zainteresowaniem widzów cieszył się również Dwójkowy serial „Na dobre i na złe ". 25 października widownia serialu wyniosła ponad 2 mln widzów i udział w rynku na poziomie 16,6%.
Licznych odbiorców przyciągnęła przed ekrany także transmisja „Orędzia Prezydenta RP”, którą 12 października w TVP1 obejrzało prawie 2 mln widzów, przy udziałach na poziomie 15,7%.
W październiku widzowie licznie oglądali również serial TVP1 „Korona Królów. Jagiellonowie". Średnia widownia serialu wyniosła 1 mln widzów i udział w rynku na poziomie 8%.
TVP Nauka w październiku odnotowała wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem o 41,7% w grupie 4+ (udział 0,17%). Antena duży wzrost zanotowała również w grupie 16-59, wzrost anteny rok do roku wyniósł 30%. W grupie 16-49 TVP Nauka wzrosła o 25%.
Dane: Nielsen Media