• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

W październiku widzowie wybrali ofertę Telewizji Polskiej 

15:21, 03.11.2023
W październiku widzowie wybrali ofertę Telewizji Polskiej !!! pusty LEAD !!!

Pozycję lidera oglądalności w październiku zajęła TVP1 z udziałem na poziomie 7,8%. Na drugim miejscu znalazła się TVP2, udział tej anteny w minionym miesiącu wyniósł 7,4%. W TOP10 programów miesiąca aż 9 tytułów należy do TVP. Tak znakomity wynik Telewizja Polska uzyskała dzięki bogatej i różnorodnej ofercie programowej. Na pierwszym miejscu w TOP10  spośród wszystkich programów nadawanych w październiku znalazła się „Debata wyborcza 2023”, którą 9 października w momencie najwyższej oglądalności oglądało aż 6 mln widzów łącznie na antenach TVP1 i TVP INFO. Spektakularny sukces odniosła superprodukcja TVP1 „Dewajtis”, której emisja zakończyła się w październiku. Serial oglądało średnio 2,7 mln widzów, osiągając udział na poziomie 17,9%. Niesłabnącym zainteresowaniem widzów cieszy się kolejna odsłona reality show „Rolnik szuka żony”, program TVP1 w październiku oglądało średnio 2,5 mln widzów, co pozwoliło uzyskać udziały na poziomie  20,3%. W minionym miesiącu główne wydanie „Wiadomości” wygrało z programami informacyjnymi konkurencji, zarówno pod względem widowni, jak i udziałów w paśmie. „Wiadomości” emitowane (live) w październiku  w TVP1, TVP INFO i TVP Polonia zgromadziły średnio 2,8 mln widzów z udziałem na poziomie 22,7%. W październiku nie brakowało również emocjonujących wydarzeń sportowych, jak transmisje eliminacji Mistrzostw Europy w piłce nożnej - EURO 2024. W minionym miesiącu znaczące wzrosty  udziałów w grupie 4+ w porównaniu z poprzednim rokiem odnotowały TVP INFO i TVP Nauka.

 
Fot. TVP

W ubiegłym miesiącu Telewizja Polska zakończyła emisję autorskiego cyklu, który okazał się ogromnym sukcesem stacji. W momencie najwyżej oglądalności „Biesiadę taneczną” oglądało aż 1,3 mln osób.

W minionym miesiącu główne wydanie „Wiadomości” wygrało z programami informacyjnymi konkurencji, zarówno pod względem widowni, jak i udziałów w paśmie. Najliczniejszą widownię główne wydanie „Wiadomości” zgromadziło 9 października, widownia wydania w TVP1, TVP INFO i TVP Polonia wyniosła 3,5 mln widzów (live), z udziałem na poziomie 27,3%. Tego dnia przewaga widowni głównego wydania „Wiadomości” nad „Faktami” konkurencji wyniosła aż 2,2 mln osób.

Wśród kanałów tematycznych w październiku 2023 roku, w porównaniu do października 2022 roku wzrost udziałów w badanych grupach wiekowych odnotowało TVP INFO. Udział kanału informacyjnego Telewizji Polskiej  w porównaniu z poprzednim rokiem – wzrósł w grupie 4+ o 24,1% i wyniósł 5,9%. TVP INFO w grupie 16-59 rok do roku wzrosło o 13,8%, a w grupie 16-49 o 12,2%.

„Debatę wyborczą 2023” oglądało średnio 5,4 mln widzów na trzech antenach: TVP1, TVP INFO i TVP Polonia. Udział debaty w paśmie wyniósł 42,6%.

Hitami miesiąca były mecze Reprezentacji Polski w eliminacjach Mistrzostw Europy w piłce nożnej - EURO 2024. Mecz Polska - Wyspy Owcze wyemitowany na antenach TVP1 i TVP Sport oglądało średnio 3,9 mln widzów, osiągając łączny udział w rynku na poziomie 32,9%. Spotkanie Polska – Mołdawia w TVP2 i TVP Sport, zgromadził łącznie 3,6 mln widzów, osiągając wynik udziałów łącznych na poziomie 25,6%.

W październikowym rankingu najliczniej oglądanych propozycji na wysokim miejscu znalazł się także odcinek serialu TVP2 „M jak miłość”, który 16 października oglądało średnio 3 mln widzów, z udziałem na poziomie 22,9%.

W październiku zainteresowaniem widzów cieszył się również Dwójkowy serial „Na dobre i na złe ". 25 października widownia serialu wyniosła ponad 2 mln widzów i udział w rynku na poziomie 16,6%.

Licznych odbiorców przyciągnęła przed ekrany także transmisja „Orędzia Prezydenta RP”, którą 12 października w TVP1 obejrzało prawie 2 mln widzów, przy udziałach na poziomie 15,7%.

W październiku widzowie licznie oglądali również serial TVP1 „Korona Królów. Jagiellonowie". Średnia widownia serialu wyniosła 1 mln widzów i udział w rynku na poziomie 8%.

TVP Nauka w październiku odnotowała wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem o 41,7% w grupie 4+ (udział 0,17%). Antena duży wzrost zanotowała również w grupie 16-59, wzrost anteny rok do roku wyniósł 30%. W grupie 16-49 TVP Nauka wzrosła o 25%.

Dane: Nielsen Media